خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن:

تحویل 120هزار خودرو پیش‌فروش شده در هفته آینده/ خریدارها کمی صبر کنند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۳۳۹

محبی نژاد گفت: بیش از 120 هزار خودرو و برخی منابع می‌گویند 150 هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان به دلیل عدم تجاری شدن (کمبود قطعه) وجود دارد که با فعالیت دوباره قطعه‌سازان این خودروها به یکباره وارد بازار شده و بخش زیادی از تعهد خودروسازان انجام خواهد شد که عمده آنها خودروهای پیش فروش شده است.

آرش محبی‌نژاد دبیر انجمن همگن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص پرداخت نقدینگی به قطعه‌سازان گفت: روز گذشته با آقایان مقیمی و زرین معاونان وزیر جلسه داشتیم و شخص وزیر نیز شب گذشته مدیران عامل 12 بانک و رئیس بانک مرکزی را به وزارتخانه دعوت کرد که نتیجه آن شد که تا آخر هفته چهار هزار میلیارد به قطعه‌سازان تزریق شود ضمن آنکه تاکنون 500 میلیارد آن در چند روز گذشته تخصیص داده شده است.

وی با هشدار به مردم و مصرف‌کنندگان خودرو گفت: با توجه به اختلاف حداقل 30 درصدی قیمت بازار با قیمت‌های جدید کارخانه، مردم به صورت طبیعی اقدام به خرید یا ثبت نام خودرو کردند و اکنون نیز با روند افزایشی که روزانه شاهد آن هستیم قیمت خودرو در حال افزایش است اما مردم باید از خرید هیجانی و شتابزده خودداری کنند زیرا با این تزریق نقدینگی و اصلاح قیمت قطعه‌سازی دو اتفاق مهم در صنعت و بازار خودرو رخ خواهد داد.

محبی نژاد ادامه داد: اول اینکه بیش از 120 هزار خودرو و برخی منابع می‌گویند 150 هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان به دلیل عدم تجاری شدن (کمبود قطعه) وجود دارد که با فعالیت دوباره قطعه‌سازان این خودروها به یکباره وارد بازار شده و بخش زیادی از تعهد خودروسازان انجام خواهد شد که عمده آنها خودروهای پیش فروش شده است. همین عامل باعث به وجود آمدن شوک به بازار خواهد شد. عرضه 120 هزار خودرو در عرض یک هفته تلاطم شدیدی در بازار خودرو ایجاد خواهد کرد. از طرفی دیگر چون بسیاری از کسانی که این خودروها را ثبت نام کرده بودند برای مصرف نبوده بلکه برای فروش بوده تمام این خودروها به بازار خواهد آمد و باعث می‌شود که همه فروشنده شوند.

محبی نژاد تصریح کرد: از طرف دیگر ظرف مدت کوتاهی تولید خودروسازان دو برابر می‌شود و طبیعتاً عرضه نیز دو برابر خواهد شد و سریعاً نیاز بازار تامین می‌شود. پیش‌بینی ما این است که با این دو اتفاق، شب عید میزان عرضه بیش از تقاضا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز