خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران در جنشواره «امین الضرب» بیان کرد:

بدعهدی آمریکا و دشمنی دوستان داخلی امید را از بین برد/ دغدغه کارآفرینان امروز بیکاری کارگران است

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۸۶۹

رئیس اتاق تهران گفت: امروز اگر فعالان اقتصادی اعلام می‌کنند که از زمانه خود جلو بوده و قلبشان برای آبادانی کشور می‌تپد گزاف نیست امروز می‌خواهیم با صدای رسا بگوییم که وضعیت ما از 135 سال قبل بدتر نیست و زنان و مردان کارآفرین ما از نیاکان خود کمتر نیستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم سومین دوره اهدای نشان کارآفرین امین الضرب که توسط اتاق بازرگانی تهران در تالار وحدت برگزار می‌شود مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران با اشاره به اهمیت و نقش کارآفرینان گفت: مجلس وکلای تجار که توسط حاج محمدحسین امین‌الضرب در زمانه‌ای کشور دچار فقر، فساد و بیکاری بود بنا بر احساس مسئولیت فعالان اقتصادی برای کمک به کشور تشکیل شد و همین گروه بودند که مدتی بعد سنگ بنای مشروطه را قرار دادند. به طوری که بیشتر آنها به عضویت مجلس درآمدند و هزینه آن را پرداخت کرده و نظام پارلمانی را بنا نهادند.

وی ادامه داد: امروز اگر فعالان اقتصادی اعلام می‌کنند که از زمانه خود جلو بوده و قلبشان برای آبادانی کشور می‌تپد گزاف نیست امروز می‌خواهیم با صدای رسا بگوییم که وضعیت ما از 135 سال قبل بدتر نیست و زنان و مردان کارآفرین ما از نیاکان خود کمتر نیستند.

رئیس اتاق تهران با اشاره به برجام و به وجود آمدن امید در کشور و اقتصاد گفت: بدعهدی‌های آمریکا از یک سو و دوستان داخلی که در نقش دشمن ظاهر شدند از سوی دیگر همه آن امیدها را نقش بر آب کرد. امروز می‌خواهیم بگوییم بخش خصوصی که امروز شما آن را به بازی نگرفتید و تصمیمات را بدون اطلاع آنها در قالب بخشنامه و ابلاغیه اجرا می‌کنید همان کسانی هستند که پیش از مشروطه به فکر اقتصاد و آینده کشور گذاشتند و سرمایه خود را روی همین زمین به کارخانه تبدیل کردند.

وی ادامه داد: نگاه فعالان اقتصادی غیرسیاسی و هدفشان آبادانی کشور است باید یک بار برای همیشه این را بپذیریم که هیچ کشور در دنیا توسعه نیافته مگر اینکه نقش بخش خصوصی را به رسمیت بشناسند. هدف اتاق تهران از برگزار ی این همایش تغییر گفتمان قالب از ضدیت با کارآفرینان و توجه به آنها است.

خوانساری با اشاره با گسترش فساد و رانت در کشور گفت:‌ هیچ بخش خصوصی را نمی‌توان یافت که جامعه را به فساد کشانده پس با این حساب آنها را از افرادی که شرکت‌های صوری دارند جدا کرد. امروز دغدغه اصلی کارآفرینان این است که کارگران آنها بیکار نشوند نگاه آ‌نها ملی و دینی است و الگوهای واقعی این زمانه به حساب می‌آیند. کارآفرینان کمتر از ورزشکاران و بازیگران جان خود را برای ایران نگذاشتند اما آنگونه که باید به نسل جوان امروز معرفی نشدند و این  از کم‌کاری همه ماست.

وی ادامه داد: امروز برخی به جای تکریم کارآفرینان در رقابتی یکسویه همه را ناسالم می‌دانند سوال این است که دستگاه‌های تبلیغاتی و فرهنگی چه اندازه به کارآفرینان تریبون داده و آنان را محرم می‌شمارند جامعه ایران نیازمند دمیدن روحی تازه است که انگیزه و نشاط بر روی جوانان ایجاد کنند تا در دام ناملایمات گرفتار نشوند.

رئیس اتاق تهران تصریح کرد: همه ما در این مراسم دور هم جمع شده‌ایم تا از کارآفرینان سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر تقدیر کنیم و با افتخار نه تنها از آنها نام می‌بریم بلکه نشان به سینه‌شان می‌زنیم چرا که معتقدیم این بخش خصوصی است که باید به کارآفرینان اعتبار دهند امروز باید خارج از خط‌بندی‌های سیاسی یا منفعت‌طلبی‌های غیرکارشناسی به جوانان بها دهیم چرا که آنها نیازمند توجه هستند. کارآفرینان در سخت‌ترین شرایط هم رویاهای خود را تبدیل به واقعیت کرده‌اند و هستند افرادی که کارخانه‌هایشان را در سخت‌تر از شرایط فعلی بنا نهادند پس نباید آنها را ناامید کرد.

خوانساری در پایان گفت: اتاق بازرگانی تهران مفتخر است که از استارت‌آپ‌ها با حضور جوانانی پرنشاط تقدیر کند و روحیه آنها را برای کار بیشتر زنده نگه دارد بنابراین بر خود فرض می‌دانیم تا از کارآفرینان تقدیر و حمایت کنیم تا منطق حمایت معنا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز