خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان کردستان خبر داد:

انجمن زنان کار آفرین در استان کردستان تشکیل می شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۷۶۳

مدیرکل امور بانوان کردستان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل انجمن زنان کارآفرین در استان گفت: با همکاری استانداری این انجمن به صورت استانی فعالیت خود را آغاز می کند و برخی از دستگاه ها جهت همکاری نیز پیشگام شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لیلا آژیر پیش از ظهر امروز در اولین جلسه شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین با بیان اینکه بحث اشتغال یکی از دغدغه های مسئولان کشور و استانی است افزود: با توجه به افزایش آمار بیکاری در سطح استان همکاری تمامی دستگاه ها برای کاهش و رفع این معضل ضروری است.

وی در بحث اشتغال به نقش و جایگاه ویژه بخش خصوصی اشاره و بیان داشت: متاسفانه بدنه دولت عریض است و نیاز است که به سمت خصوصی سازی گام برداشت.

مدیرکل امور بانوان اظهار داشت: تنها راه توسعه بها دادن به مشاغل خانگی و بازار محور بودن در راستای بهبود شرایط می باشد.

وی به ارتباط کارآفرینی با اشتغال اشاره و ابراز داشت: در بحث کارآفرینی نه تنها برای فرد بلکه با مهارت و توانایی برای افراد دیگر نیز شغل ایجاد می شود.

آژیر ضمن ابراز خرسندی از تشکیل انجمن زنان کارآفرین در استان گفت: با همکاری استانداری این انجمن به صورت استانی فعالیت خود را آغاز می کند و  برخی از دستگاه هاجهت همکاری نیز پیشگام شده اند.

وی یکی از موانع و مشکلات زنان را باور های غلط فرهنگی برشمرد و افزود: متاسفانه بسیاری از زنان ما به حقوق شهروندی خود آگاه نیستند و تنها مردان را منوط به انجام کار و فعالیت می دانند.

مدیرکل امور بانوان ضعف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زنان را یکی دیگر از موانع ذکر کرد و گفت: همچنین آموزش های نابرابر و فرصت های شغلی اندک برای زنان از جمله موانع می باشند.

وی به مشکلات پیش روی زنان هنگام ورود به بازار کار اشاره و عنوان کرد: بزرگترین مشکل فضای فروش و فضای کارگاهی است و این مشکل اکثر زنان است که به لحاظ مالی در مضیقه قرار دارند.

آژیر ایجاد بازارچه های خود اشتغالی را در صورت تفاهم مثبت اعلام کرد و گفت: متاسفانه با پیگیری های صورت گرفته هنوز به نتیجه نرسیده ایم البته در کارگروه آینده این طرح مطرح می شود.

وی اضافه کرد: در صورت همکاری شهرک های صنعتی برای فراهم نمودن کارگاه و فضا برای زنان روند فزاینده ایی از تحول در این راستا شاهد خواهیم بود.

انجمن زنان کار آفرین در استان کردستان تشکیل می شود

مدیرکل امور بانوان با بیان اینکه مخاطب اصلی ما زنان سرپرست خانوار هستند عنوان کرد: در راستای توجه به این قشر باید دوره های آموزشی جهت کسب مهارت برپا شود و کسانی که دارای مهارت هستند در جهت مهارت افزایی تلاش کنند.

وی تشکیل این جلسات را مستلزم خروجی دانست و به عملیاتی کردن برنامه ها در راستای بهبود شرایط تاکید کرد.

در ادامه مدیر عامل انجمن زنان کار آفرین با بیان اینکه این انجمن در کشور نوپا است گفت: نیاز است سند بالا دستی اشتغال بانوان در اختیار انجمن قرار گیرد تا بتوان با مدیریت و برنامه ریزی گام برداشت.

عذرا ساعد با بیان اینکه به همکاری دستگاه های متولی نیاز است اظهار داشت: در این راستا مقرر شد برای آموزش زنان در روستا ها از اساتید مجرب استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز