خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

انعقاد پیمان منطقه‌ای برای افزایش سهم ایران از ترانزتیت/ ضرورت تشکیل ستاد مستقل ایمنی در وزارت راه و شهرسازی / مسیر ترانزیتی ایران مشتری‌پسند است

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۸۳۱

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسیر ترانزیتی ایران مشتری‌پسند است گفت: برای افزایش سهم ایران از ترانزیت باید پیمان‌های منطقه‌ای منعقد شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا شهرام آدم‌نژاد در مراسم اختتامیه سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اشاره به صبغه روز حمل و نقل اظهار داشت: 26 آذرماه سال 61 رانندگان عزیز با دستور بنیانگذار انقلاب راهی بنادر کشور شدند و اقدام به تخلیه و بارگیری کالاها کردند و به دلیل این اقدام جهادی آنها امروز را در تقویم به مناسبت روز حمل و نقل ثبت کردند.

وی با تاکید بر اینکه در طول چهل سال گذشته رانندگان و فعالان صنعت حمل و نقل همواره همراه دولت بوده‌اند اظهار داشت: حضور گرم رانندگان و دست‌اندرکاران حمل و نقل کمک به رفع کاستی‌های موجود بوده است.

وی با اشاره به حضور پررنگ شرکت‌های حمل و نقلی در سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته اظهار داشت: در این دوره از نمایشگاه 263 مجموعه دولتی و بخش خصوصی حضور داشتند که 90 درصد آنها از مجموعه ها و شرکت‌های متعلق به بخش خصوصی بودند و این نشانگر گستردگی صنعت حمل و نقل در کشورمان است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: این گستردگی صنعت حمل و نقل مسئولیت دولت را در این حوزه صدچندان می‌کند.

وی با اشاره به مسئولیت‌  اجتماعی در حوزه‌های حمل و نقل گفت: خود را مقید می‌دانم به موضوع مسئولیت اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

آدم‌نژاد با بیان اینکه مردم در تمام طول زندگی خود از خدمات حمل و نقلی استفاده می‌کنند گفت: باید کاهشی برای ممیزی کیفیت در این نظام دیده شود.

وی تاکید کرد: اگر ضوابط و مقرراتی ایجاد می‌شود باید تشکل‌های صنفی و کاربران اصلی در این تصمیم‌گیری‌ها نقش جدی داشته باشند و امروز شاهد انحراف معیار در دغدغه‌های کاربران و ضوابط موجود هستیم.

وی ادامه داد: باید به هوشمندسازی در صنعت حمل و نقل سبز و داده کاوی اطلاعات توجه ویژه داشته باشیم و در رابطه با بهبود وضعیت مدل‌های اقتصادی اقداماتی صورت بگیرد تا به پایداری مجموعه در این زمینه برسیم.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به موضوع نوسازی ناوگان اظهار داشت: هر چند که نوسازی ناوگان چندین سال است که مطرح می‌شود اما تحقق این هدف به حجم زیادی از سرمایه‌گذاری‌ها نیاز دارد و باید بتوانیم سرمایه‌گذاری در این حوزه را به پایداری برسانیم.

وی با اشاره به موضوع مدیریت دارایی در صنعت حمل و نقل گفت: هر چند که توسعه در صنعت حول و نقل موضوع مهمی است اما مهمتر از آن مدیریت دارایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

آدم‌نژاد با تاکید به موقعیت جغرافیایی ایران و استفاده از این مزیت در افزایش ترانزیت اظهار داشت: ایران در بخش ترانزیت مشتری پسند است و زمانی می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد که بتوانیم پیمان منطقه‌ای منعقد کنیم تا عبور و مرور سهل‌تر و سریع‌تر از ایران انجام شود.

وی همچنین درباره بحث ارتقای ایمنی در صنعت حمل و نقل گفت: باید ستاد مستقل ایمنی در وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شود که خروجی این ستاد می‌تواند توصیه‌ نامه‌هایی برای افزایش ارتقای ایمنی باشد که از این گزارشات هم قرار نیست در محکمه‌های قضایی استفاده شود بلکه فقط از آن برای افزایش ایمنی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در چند سال گذشته اظهار داشت: این موضوع در یک دهه گذشته مورد توجه قرار گرفت و توانستیم میزان تلفات جاده‌ای را از 27 هزار کشته به 17 هزار کشته کاهش دهیم که این امر باید استمرار داشته باشد.

آدم‌نژاد تاکید کرد: باری کاهش تلفات جاده‌ای موضوع مهم کنترل سرعت در سطح جاده‌ها است.

وی همچنین با اشاره به نقش تحریم‌ها در صنعت حمل و نقل اظهار داشت: تحریم‌های صنعت حمل و نقل جان مردم را هدف قرار داده‌اند و ما باید هزینه تحریم علیه ایران را برای دشمنان افزایش دهیم.

معاون زیر راه و شهرسازی تاکید کرد: نگاه و رفتارهای هوشمند مدیران می‌تواند اثر تحریم در صنعت و حمل و نقل را کاهش دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز