خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

آمادگی میزبانی از خودروهای هوشمند را نداریم/ 125 میلیون خودروی هوشمند تا چهار سال دیگر وارد خیابان‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۵۱۳

رویای تحقق خودروهای هوشمند هر روز یک گام به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود و براساس پیش‌بینی‌ها این خودروها تا سال 2022 میلادی بسیاری از خیابان‌های دنیا را در تسخیرخود قرار می‌دهند.

به گزارش ایلنا، خودروسازان مطرح جهان و غول‌های فناوری رقم‌های نجومی را روی توسعه این خودروها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و بعضی از آن‌ها نمونه‌هایی از آخرین دستاورد خود را در معرض عموم قرار داده‌اند و براساس آخرین گزارشات تا سال 2022 میلادی تعداد 125 میلیون خودرو هوشمند راهی بازار خواهند شد.

یکی از موانعی که پیش‌روی توسعه خودروهای هوشمند است،عدم زیرساخت‌های مناسب در جاده‌ها و معابر شهری است ؛ البته بسیاری از کشور‌های صنعتی و در حال توسعه ، درتلاشند تا هرچه زودتر بر این مشکل فائق آیند و خود را برای حضور عصر خودروهای هوشمند آماده کنند ، این درحالی است که در کشور ما حتی بستر لازم برای خودروهای الکتریکی هم محیا نشده است.

محمدعلی عدالت‌خواه کارشناس فناوری اطلاعات درباره زیرساخت‌های مورد نیاز خودروهای هوشمند به خبرنگار ایلنا گفت: گرچه خودروهای هوشمند می‌توانند از انرژی‌های فسیلی نیز استفاده کنند؛ اما برق به عنوان منبع اصلی تامین انرژی این نوع خودروها در نظر گرفته می‌شود و  تلاش خودروسازان بر این است تا انرژی‌های فسیلی را به‌تدریج از صنعت خودرو حذف کنند.

وی افزود: البته برای این کار هنوز موانعی وجود دارد؛ اما این موانع به زودی برطرف خواهند شد و بدون شک از دو یا سه سال دیگر شاهد حضور گسترده خودروهای الکتریکی در خیابان‌ها خواهیم بود.

عدالت‌خواه با بیان اینکه زیرساخت‌های کشور ما به هیچ‌وجه آمادگی میزبانی از خودروهای هوشمند را ندارد، اظهار کرد: متاسفانه هم در زمینه ساخت معابر و هم در زمینه تامین سوخت با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم و به نظر نمی‌رسد در سال‌های نزدیک شاهد عبور و مرور خودروهای هوشمند در کشورمان باشیم.

به گفته این کارشناس، فرهنگ‌ رانندگی نیز در کشور ما اشکالات فراوانی دارد و بدون شک خودروهای‌‌هوشمند نمی‌توانند در خیابان‌های ما بدون حادثه عبور کنند.

وی  با اشاره به اینکه خودروهای‌هوشمند بخشی از فناوری اینترنت اشیا محسوب می‌شوند، گفت : خودروهای هوشمند برای مسیریابی خود همواره به اینترنت و خدمات GPS نیاز خواهند داشت و این درحالی است که این دو خدمات در ایران هنوز هم با اختلال مواجه است.

 وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بزرگترین مانع برای تولید انبوه خودروهای هوشمند در جهان چیست؟ گفت: از ساخت معابر استاندارد که بگذریم ، پیش‌بینی رفتار رانندگان دیگر، یکی از معضلاتی است که پیش‌روی خودروسازان قرار دارد و به طور مثال اگر راننده‌ای هنگام پیچیدن از چراغ راهنما استفاده نکند، خودروهای هوشمند را در تصمیم‌گیری با مشکل مواجه می‌کند که البته هوش‌مصنوعی می‌تواند به کمک این صنعت آید و این مشکل در آینده‌ای نه‌چندان دور رفع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز