خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صنایع و معادن:

کاهش تیراژ دلیل اصلی خروج ایران از جمع ۲۰ خودروساز بزرگ دنیا بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۲۴۲

به دلیل کاهش تیراژ خودرو در سال گذشته صنعت خودوری ایران در لیست خودروسازان جهان روند نزولی به خود گرفت. / آخرین وضعیت اتوبوس‌های اسکانیا در کمیسیون صنایع و معادن همچنان در حال بررسی است. / دامپینگ خودروهای چینی باید بررسی شود.

ایلنا: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌ها فرصتی است که خودروسازان داخلی در این راستا راهکارهایی بیاندیشند تا از صفر تا صد خودرو را در ایران تولید کنیم تا به واردات وابسته نباشیم و قرار است این اتفاق در آینده رخ دهد.
به گزارش ایلنا رضا رحمانی ضمن تشریح دلایل سقوط بی‌سابقه رتبه صنعت خودروی ایران در بین خودرسازان جهان جهان تصریح کرد: به دلیل کاهش تیراژ خودرو در سال گذشته صنعت خودوری ایران در لیست خودروسازان جهان روند نزولی به خود گرفت.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز و مسائل دیگر تیراژ خودرو کاهش یافت، ضمن اینکه خودروسازان باید راهکارهایی در این زمینه می‌اندیشند، دولت نیز باید از صنعت خودروسازی حمایت می‌کرد که شاهد این راهکار‌ها و حمایت‌ها نبودیم.
وی گفت: در مقطعی از زمان تولید خودرو در ایران بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت و در حالی که به عنوان مثال تولید خودرو باید یک میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو باشد این میزان به ۸۰۰هزار خودور کاهش یافت.
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه امیدواریم کاهش تولید خودرو در آینده جبران شود، افزود: البته اگر تولید خودرو روند فعلی را در پیش داشته باشد در آینده با افزایش تولید مواجه می‌شویم اما به میزان تولید در سال‌های گذشته که تیراژ قابل قبول بود نمی‌رسیم.
رحمانی درباره لغو تحریم صنعت خودروسازی ایران گفت: ‌ البته هنوز تحریم‌ها لغو نشده ضمن اینکه تحریم در دنیای مدرن معنا ندارد و با دنیای تمدن نیز همخوانی ندارد.
وی با اشاره به اینکه تحریم اقدام قرون وسطایی است، تاکید کرد: تحریم خودروسازان ایرانی هنوز لغو نشده و قرار است این تحریم‌ها درآینده لغو شود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه تحریم‌ها به ضرر شرکت‌های تحریم کننده بوده است، گفت: اما کشور ما در صنعت خودروسازی مزیت‌های فراوانی دارد و نباید به خودروسازان خارجی وابسته باشیم.
رحمانی افزود: ‌ تحریم‌ها فرصتی است که خودروسازان داخلی در این راستا راهکارهایی بی‌اندیشند تا از صفر تا صد خودرو را در ایران تولید کنیم تا به واردات وابسته نباشیم.
این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه تحریم علیه خودروسازی ایران لغومی شود، تاکید کرد: اما برای دراز مدت باید یک فکری شود تا خودروسازان داخلی به خودروسازان خارجی وابسته نباشند که این موضوع قابل قبول نیست.
وی درباره شنیده‌هایی مبنی بر اینکه خودروسازان سهم دو هزار میلیارد تومانی خود را دریافت و مطالبات خود به قطعه سازان را پرداخت کرده‌اند، افزود: ‌ خیر این مبلغ به خودروسازان پرداخت نشده است.
رحمانی درباره دامپینگ خودروهای چینی در بازار اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: دامپینگ خودروهای چینی باید بررسی شود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دربخش دیگری از اظهاراتش درباره آخرین وضعیت بررسی اتوبوس‌های اسکانیا در کمیسیون صنایع و معادن گفت: قرار شد در این راستا کارگروهی برای بررسی استاندارد خودروهای اسکانیا تشکیل شود، ضمن اینکه قرار شد هفته آینده گزارش آن به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارسال کنند؛ البته گزارشات اولیه حاکی از این بود که اتوبوس‌های اسکانیا به لحاظ استاندارد مشکلی نداشته‌اند اما کارگروهی متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد و شرکت سازنده تشکیل و این موضوع را بررسی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز