خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس آی تی در گفت‌وگو با ایلنا:

اجماع جهانی برای بستن اینترنت ایران وجود ندارد/ آمریکا دسترسی به برخی از نرم‌افزارها را مسدود کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۴۱۹

یک کارشناس آی تی گفت: در نهایت آمریکا می‌تواند سرویس‌های خودش را به حالت تعلیق در بیاورد زیرا اجماع جهانی برای بستن اینترنت ایران وجود ندارد و ایران می‌تواند از آی‌پی‌های سایر کشورها استفاده کند.

امیرحسین زرین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص برخی اخبار مبنی بر قطعی اینترنت به دلیل تحریم‌های آمریکا گفت: این امکان وجود دارد زیرا هر کشوری آی پی مخصوص به خود را دارد و آمریکا می‌تواند به راحتی آی‌پی‌های مربوط به ایران را ببندد و عملا دسترسی ایرانی‌ها را به یک سری از شبکه‌های خودش مانند گوگل و یاهو سخت کند.

وی ادامه داد: البته احتمال اجرای این کار خیلی ضعیف است زیرا تبعات زیادی دارد که مهمترین آن  بحث مالی  است سرویس‌های اینترنتی یکی از منابع درآمدی آمریکا است و هر ساله از این محل درآمد سرشاری نصیب این کشور می‌شود نکته دیگر بحث نظارت بر اطلاعات است که به اصطلاح دیتا گدرینگ می‌گویند آمریکا خیلی راحت می‌تواند اطلاعاتی که از این آی پی ها رد و بدل می شود را نظارت و بررسی کند.

این کارشناس آی تی با اشاره به ادعاهای حقوق بشر و انسان دوستانه آمریکا گفت: مقامات این کشور بارها ادعا کرده‌اند در صورتی که دولت ایران دسترسی شهروندان خودش را به شبکه‌های مجازی و اینترنت ببندد بالون‌هایی با قابلیت سرویس‌دهی اینترنت بر روی فضای ایران می‌فرستد حال چگونه می‌خواهد بار دیگر در تضاد با شعارها و سیاست‌های ادعایی‌اش عمل کند.

 وی ادامه داد: در نهایت آمریکا می تواند سرویس های خودش را به حالت تعلیق در بیاورد زیرا اجماع جهانی برای بستن اینترنت ایران وجود ندارد و ایران می‌تواند از آی پی های سایر کشورها استفاده کند.

زرین در خصوص تاثیرات اجرای این طرح بر اینترنت ایران گفت: به طور معمول این کار تاثیر خود را می‌گذارد اما در نهایت یکی یا دو روز برخی از شبکه‌های اینترنتی ایران مختل خواهد شد و بعد از آن به حالت عادی باز خواهد گشت.

وی ادامه داد: اینکه برخی افراد می‌گویند که این کار تاثیر مخربی بر روی زیرساخت‌ها و انتقال اطلاعات ایران می‌گذارد و آن را با انفجار هسته‌ای مقایسه می‌کنند حرف درستی نیست.

زرین گفت:  الان نیز به خاطر تحریم‌های آمریکا دسترسی یوزرهای ایرانی به یک سری نرم افزارها مانند جاوا کاملا مسدود شده است. با همه کارشکنی‌ها و سیاست‌های خصمانه آمریکا نهایتا یکی دو روز با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز