خبرگزاری کار ایران

زرآبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

قطع اینترنت از سوی آمریکا قابل اجرایی شدن نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۷۲۹

یک نماینده مجلس تاکید کرد: قطع اینترنت از سوی آمریکا نمی‎‌تواند اجرایی و عملیاتی شود.

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره شایعه قطع اینترنت از سوی آمریکا در روز سیزده آبان گفت: بحث تحریم اینترنت از سوی آمریکا وابسته به یک کشور نیست که بخواهد آن را اجرایی و عملیاتی کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر چنین موضوعی رخ داد چه باید کرد، گفت: به هر حال شبکه ملی اطلاعات برنامه‌ای بود که از سال قبل باید آماده می‌شد که صورت نگرفت و همین امر باعث می‌شود ما امروز در این زمینه خلاء بزرگی داشته باشیم.

نماینده مردم قزوین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه اعتماد مردم نسبت به شبکه‌های داخلی بسیار کم است، برای ایجاد اطمینان و اعتماد چه باید کرد، اظهار داشت: اعتماد را خود سیاست‌گذاران باید ایجاد کنند؛ مردم حق دارند که اعتماد نمی‌کنند.

وی با اشاره به بحث فیلترینگ گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دستیابی به اطلاعات بدون اجازه اشخاص شرعا مشکل دارد اما مشاهده می‌کنیم علیرغم توصیه ایشان «هاتگرام» و «تلگرام طلایی» ایجاد می‌شود که وقتی شما آن را نصب می‌کنید دقیقا به تلگرام متصل می‌شود که از این طریق اطلاعات‌ قابل دست‌یابی است و  این کار را در داخل ایران انجام ‌می‌دهند.

زرآبادی خاطرنشان کرد:  هنگامی که چنین سیاست‌گذاری وجود دارد معلوم است که مردم اعتماد نمی‌کنند؛ بارها سوال کردیم این کارها را چه کسی در کشور انجام می‌دهد و پاسخی نشنیدیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز