خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان فضایی ایران:

ایران رتبه نخست حوزه فضایی منطقه را در دست دارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۱۲۲

رییس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه طی هفته های آینده ماهواره پیام امیرکبیر برای پرتاب تحویل پرتابگر می شود، گفت: ایران رتبه اول منطقه در حوزه فضایی به حساب می آید بطوریکه در سال 2016 در مهندسی فضا رتبه 14 دنیا بودیم که در سال 2017 سه پله افزایش رتبه پیدا کرده ایم و به رتبه 11 در دنیا رسیده ایم.

به گزارش ایلنا، مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران از پایان مراحل ساخت و آماده سازی ماهواره پیام امیرکبیر خبر داد و گفت: این ماهواره سنجشی و با قدرت تفکیک مکانی 40 متر است که تست های آن با موفقیت انجام شده و طی هفته های آینده برای عملیات پرتابگر تحویل می شود.
وی کاربرد ماهواره پیام امیرکبیر را برای پایش زمین های کشاورزی و تعیین میزان تشعشعات فضایی عنوان کرد و افزود: ایران رتبه اول منطقه در حوزه فضایی به حساب می آید بطوریکه در سال 2016 در مهندسی فضا رتبه 14 دنیا بودیم که در سال 2017 سه پله افزایش رتبه پیدا کرده ایم و به رتبه 11 در دنیا رسیده ایم و ما امیدواریم این اقتدار علمی به اقتدار فناوری و اقتدار صنعتی و  اقتصادی برسد.
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه امروزه فضا یک فرصت و دغدغه برای کسب ثروت است، اظهار کرد: اقتصاد فضا به عنوان اقتصاد نوظهور مطرح است بطوریکه در ده سال گذشته بیش از 139 درصد رشد داشته که متوسط رشد آن نسبت به متوسط اقتصاد جهان 6 و نیم برابر بیشتر بوده و تا 20 سال آینده این رشد ادامه دارد.
براری با اشاره به اینکه سال 2017 سهم اقتصاد فصا در دنیا 345 میلیارد دلار بوده که 76 درصد آن توسط بخش خصوصی اداره می شود، تصریح کرد: با تاکید وزیر ارتباطات، سازمان فضایی ارایه پروانه به اپراتورهای خصوصی ماهواره های مخابراتی را فراهم کرد و علاوه بر آن موضوع تدوین پروانه به اپراتورهای خصوصی ماهواره ای سنجشی نیز هم اکنون در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حال بررسی است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز