خبرگزاری کار ایران

یک قدم موفق دیگر برای اینترنت ماهواره‌ای

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۵۹۷

یک پرتاب موفق دیگر از اسپیس ایکس و این بار ده ماهواره Iridium در مدار قرار گرفتند. ماهواره‌هایی که قرار است با تکمیل پرتاب آن‌ها - در مجموع ۸۱ ماهواره - تحولی بزرگ در ارتباطات جهان ایجاد کنند. از جمله آنها اینترنت سریع‌تر و ماهواره‌ای خواهد بود.

این ماموریت اسپیس ایکس توسط موشک فالکون انجام گرفت موشکی که قبلا هم به فضا پرتاب شده بود و حالا در این پرتاب هم دوباره مورد استفاده قرار گرفت.

پرتاب شامل چند مرحله بود پس از دقایقی بخش اصلی موشک از آن جدا شد و با روشن شدن موتور دوم ماموریت ادامه پیدا کرد و پس از آن ده ماهواره یک به یک در موقعیت خود در مدار زمین قرار گرفتند. هرچند شرکت اسپیس ایکس و بسیاری ازشبکه‌های تلویزیونی این پرتاب را به صورت زنده پوشش می‌دادند اما اداره ملی جوی و اقیانوسیه ایالات متحده (NOAA) پخش زنده بخش دوم به بعد این ماموریت را ممنوع کرده بود به همین پخش زنده آن قطع شد.

این موشک اسپیس ایکس شامل ۱۰ ماهواره Iridium® NEXT بود پروژه‌ای که قرار است ۸۱ ماهواره پیشرفته را در مدارهای پایینی قرار دهد  پروژه‌ای که در سطح و اندازه خود بی نظیر است.

Iridium® NEXT محصولات و سرویس‌های مختلفی را با استفاده از این ماهواره‌ها ارایه خواهد کرد از جمله آنها Iridium Certus است، پلت‌فرم نسل آینده ارتباطی.

به کمک این ماهواره‌ها شاهد اینترنتی پرسرعت‌تر  و توسعه پلت‌فرم‌‌های پیشرفته اینترنت اشیا و سیستم‌های ناوبری دقیق‌تری خواهیم بود.

۷۵ ماهواره‌ از کل ۸۱ ماهواره‌های مورد نیاز این پروژه توسط ۱۰ موشک فالکون ۹ به فضا پرتاب می‌شوند و قرار است کل پرتاب ماهوارهها تا اواسط سال ۲۰۱۸ به پایان برسد.

منبع: آی تی ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز