خبرگزاری کار ایران

موسس دانشکده مطالعات جهان دانشکده تهران:

نفس احیاگر امام (ره) نه تنها ایران بلکه جهان را متحول کرد

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۰۹۰

موسس دانشکده مطالعات جهان دانشکده تهران گفت: نفس احیاگر امام (ره) نه تنها ایران بلکه جهان را متحول کرد.

به گزارش ایلنا، سعید رضا عاملی؛ در نشست «دشمن شناسی فرهنگی» که در موسسه جوانان آستان قدس برگزار شد، اظهار کرد: آنتونی گیدنز در ویرایش چهارم کتاب جهانی شدن بر این اعتقاد بود که انقلاب هایی که در دوره معاصر به وجود آمده ریشه هایش محرومیت بوده است، از این رو ما شاهد انقلاب دینی نبودیم، اما در این دوره امام راحل توانست انقلاب شکوهمند اسلامی را پدید آورد.

موسس دانشکده مطالعات جهان دانشکده تهران با بیان اینکه امام شخصیت بزرگ دوره معاصر بود، تصریح کرد: امام (ره) ابتدا خودش و سپس جهان را احیا کرد لذا امام (ره) برای ما انسانی بسیار تاثیرگذار بود.

وی اظهار کرد: نفس احیاگر امام (ره) نه تنها ایران بلکه جهان را متحول کرد. امام آن قدر بر جمله شاه باید برود تاکید و اصرار کرد که این واقعه اتفاق افتاد.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت فضای مجازی عنوان کرد: استعمار اول یعنی همان جهان گشایی و تسخیر خاک و سرزمین و یا این که کشوری اراده سایر کشورها را تحت تاثیر خود قرار دهد، استعمار دوم به معنای استعمار فرهنگی و استعمار سوم یعنی همان استعمار مجازی است.

موسس دانشکده مطالعات جهان دانشکده تهران ادامه داد: استعمار مجازی یعنی به کارگیری فناوری در جهت تحریک سایر ملت ها، از این رو ما باید شناخت مان را نسبت به پدیده جهان عمیق کنیم.

نفس احیاگر امام (ره) نه تنها ایران بلکه جهان را متحول کرد

وی خاطرنشان کرد: بدون درک ظرفیت های جهان، ماهیت پیشرفت و حرکت دادن جهان در مسیر پیشرفت و تعالی امکان پذیر نیست.

عاملی با بیان اینکه قدرت مجازی یعنی قدرت داده‌ای، یادآور شد: وقتی از قدرت مجازی صحبت می‌کنیم در واقع از توسعه قدرت انسان سخن به میان آوردیم؛ فضای مجازی ظرفیتی برای توسعه قدرت انسان فراهم کرده است.

موسس دانشکده مطالعات جهان دانشکده تهران با تاکید بر اینکه متاسفانه برداشت ساده انگارانه از فضای مجازی وجود دارد، افزود: وقتی عوامل مرتبط با زندگی در همه سطح گسترش یابد، اشراف و ساده سازی عوامل بزرگ یک ضرورت است، ساده انگاری از آن رو ساده انگاری نسبت به فضای مجازی ایجاد می شود که تکنولوژی خنثی است.

وی با اشاره به اینکه محور توسعه قدرت انسان برخواسته از قدرت فکر انسان است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی مسیر زندگی ما را عوض کرد.

عاملی یادآور شد: فناوری یک پدیده اجتماعی است و فیس بوک برای جوامعی همچون آمریکا و اروپا با فرهنگ روزمره تفاوتی ایجاد نمی کند، حال این که این شبکه اجتماعی با فرهنگ اسلامی ما سازگاری ندارد.

موسس دانشکده مطالعات جهان دانشکده تهران ادامه داد: ما نیازمند فرهنگی هستیم که شبکه اجتماعی طراحی کند که بر مبنای فطرت الهی باشد، فطرت الهی قانون حقیقت و زندگی است.

وی با اشاره به اینکه برخی تصور می کنند که اگر میزبانی اطلاعات را انجام دهیم مشکل حل می شود، یادآور شد: در صورتی که شبکه ملی اطلاعات ایجاد شود داده های ملی ما بر روی آن قرار خواهد گرفت که در صورت تحریم، ما به راحتی می توانیم از این داده ها استفاده کنیم.

عاملی یادآور شد: محور تحولات منتهی به توسعه قدرت انسان، ظهور جهان مجازی است، جهان مجازی قدرت انسان را افزایش می دهد.

موسس دانشکده مطالعات جهان دانشکده تهران افزود: جهانی شدن صرفا به معنای آمریکایی شدن نیست، چرا که اسلام هم می تواند جهانی شود.

وی با بیان اینکه فضای مجازی آن قدر کوچک سازی انجام داد که فاصله ها را از بین برد، خاطرنشان کرد: ترافیک اینترنت از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ ، از مرز ۷۸۰ اکسابایت در سال گذشت.

عاملی عنوان کرد: اگر ۱۰۰ هزار وب سایت ایحاد کنیم، قدرت ایجاد نمی شود چرا که ما باید پورتالی طراحی کنیم که عملکرد جهانی داشته باشد مثل گوگل یا یوتیوپ و ... ، به طور مثال درآمد گوگل ۶۸ میلیارد دلار در سال گذشته بود حال آن که درآمد کشور ما در سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان است، این یعنی این که در آمد گوگل ۴ برابر درآمد کشور ما است.

موسس دانشکده مطالعات جهان دانشکده تهران خاطرنشان کرد: ارتباطات بنیان توسعه جدید است، فضای مجازی بنیان توسعه جدید را می گذارد، حال باید از ظرفیت فضای مجازی برای رفع دغدغه های رهبری استفاده کنیم و به اقتصاد مقاومتی، الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه پدیده قدرتمندی است، اظهار کرد: توسعه جدید بر پایه قدرت ارتباطات است، رسانه ها بسیار قدرتمند هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز