خبرگزاری کار ایران

یک استاد دانشگاه در گفت و گو با ایلنا:

خدمات اینترنتی در کشور قابل قبول نیست/هزینه ها باید با درآمد افراد همخوانی داشته باشد

اکبر جلالی گفت: باید هزینه اینترنت را متناسب با درآمد افراد در هر کشوری تعیین نمود، در کشور ما خدمات اینترنتی در درجه اول از نظر کیفیت و در درجه دوم ازلحاظ هزینه قابل قبول نیست.

اکبر جلالی استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص وضعیت فعلی اینترنت در کشور و این که آیا هزینه هایی که کاربران می پردازند با خدماتی که دریافت می کنند همخوانی دارد یا خیر؟، گفت: با توجه به پهنای باند کم و کیفیت نا مناسب اینترنت در ایران هزینه ها بسیار بالا و قابل مقایسه با بیشتر کشورهای توسعه یافته و حتی  در حال توسعه جهان نیست.

وی اذعان داشت: باید هزینه اینترنت را متناسب با درآمد افراد در هر کشوری تعیین نمود، در کشور ما خدمات اینترنتی در درجه اول از نظر کیفیت و در درجه دوم ازلحاظ هزینه قابل قبول نیست.

وی در ادامه گفت:یکی از گزینه های ارزیابی اینترنت ارائه خدمات بدون محدودیت حجمی است و با توجه به این که بخش بزرگی از داده های امروز به صورت ویدیویی است به همین دلیل برای مصرف کننده استفاده از خدمات اینترنت بسیار گران تمام شده و به صرفه نیست.

اکبر جلالی گفت: از سوی دیگر برخی شرکت های خصوصی اعلام می کنند 500 مگابایت در ثانیه دانلود رایگان می دهند، این 500 مگابایت باراندازی در یک روز در صورتی که کاربر بخواهد فیلمی را تماشا کند، مصرف می شود.

وی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که در بسیاری از کشور های توسعه یافته پهنای باند و دانلود(بار اندازی)نا محدود است.

کد خبر : ۲۸۲۸۳۹