خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح کرد:

ضرورت افزایش سطح ارتباط بین‌المللی در حوزه دامپزشکی/ اقدامات دامپزشکی مانع بروز بیماری‌های دامی است

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۶۹۷

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: افزایش سطح ارتباطات بین‌المللی امری ضروری است و نشست سران دامپزشکی اکو یکی از مسائلی است که در این حوزه به آن پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در همایش روز ملی دامپزشک که امروز شنبه 14 مهر برگزار شد اظهار کرد: اگر شاهد اپیدمی‌ بیماری‌های مختلف مانند آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیستیم دلیل آن تلاش‌های بی‌وقفه جامعه دامپزشکی است که علائم بیماری‌زا فرصت نمی‌کنند به جامعه خسارت و زیان وارد کنند.

وی افزود: فعالیت‌های دامپزشکی در کمیت و کیفیت با تفکر بهداشت‌محور انجام می‌شود. بر همین اساس نظارت بر میلیاردها واکسن و مواد غذایی صدها هزار واحد فعال در حوزه دامپزشکی و فرآورده‌های خام دامی را ایجاد کرده است.

رفیعی‌پور در ادامه تصریح کرد: جامعه دامپزشکی یک جامعه 37 هزار نفری است که در سطح ملی و بین‌المللی و طبق نیازهای روز باید اقداماتی را انجام دهد.

وی با اشاره به اقدامات ملی در زمینه دامپزشکی گفت: تدوین و بازنگری دستورالعمل‌ها، مدیریت منابع اعتباری، انسانی و امکانات و تجهیزات در سطح ملی در حال حاضر ضرورت دارد.

رفیعی‌پور با اشاره به اقدامات دامپزشکی در خصوص بذر عنوان کرد: در حوزه تولید بذر هم باید اقدامات مناسب انجام شود. در حوزه بین‌المللی باید حضور جدی‌تری داشته باشیم که در همین راستا سازمان دامپزشکی، شورای اقتصاد بین‌المللی دامپزشکی را برنامه‌ریزی کرده و امیدوار هستیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به افزایش سطح ارتباطات بین‌المللی تصریح کرد: افزایش سطح ارتباطات بین‌المللی امری ضروری است و نشست سران دامپزشکی اکو یکی از مسائل مهمی است که در این حوزه به آن پرداخته‌ایم و به دنبال راه‌اندازی آزمایشگاه همکار در منطقه هستیم. لذا تسهیل فرآیند در واردات، صادرات و ترانزیت محصولات دامی از جمله اقداماتی است که ما پیگیری می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز