خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران بزرگ:

کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی شرکت "سکه ثامن"/تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از اموال شرکت توقیف شده‌است

کد خبر : ۶۷۵۱۶۵

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی توسط شرکت "سکه ثامن گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از اموال این شرکت توقیف شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه چهارمین طرح دستگیری سارقان سطح شهر تهران توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران گفت: چهارمین مرحله طرح مبارزه با سارقان حرفه‌ای، مال‌خران و قاچاقچیان کالا توسط پلیس آگاهی و معاونت‌های آن و پایگا‌ه‌های تابعه اجرا شد.

وی ادامه داد: در این طرح ۱۴۵ نفر از سارقان حرفه‌ای و بنام و سابقه‌دار که به شکل باندی عمل می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند. این افراد در قالب ۳۴ باند اقدام به سرقت می‌کردند.

رئیس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: ۱۲ باند سرقت به عنف و زورگیری، ۹ باند سرقت منازل و اماکن که شامل ۳۴ نفر هستند نیز در این شهر دستگیر شده و از این افراد ۴ قبضه سلاح و اموال مسروقه، دلار، سکه، کشف و ضبط شده است. سه نفر نیز در قالب یک باند مسلحانه سرقت اقدام به سرقت مسلحانه کرده و همچنین ۳۹ نفر نیز در قالب ۲۰ باند سرقت خودرو و لوازم خودرو فعالیت می‌کردند که تنها از یکی از این باندها ۷۵ خودرو کشف و ضبط شده است. همچنین هشت نفر در قالب دو باند کلاهبرداری فعالیت می‌کردند.

سردار رحیمی به باندهای قاچاق کالا نیز اشاره کرد و افزود: چندین باند قاچاق کالا شناسایی و ده‌ها انبار کشف و ضبط شده‌اند که معادل ریال قاچاق کشف شده در حدود ۲۳ میلیارد تومان است. همچنین از یکی از این باندهای قاچاق کالا مقادیر قابل توجهی داروی ضد حساسیت و ضد سرماخوردگی که تقلبی بوده اما مشخصات کامل روی آنها درج شده بوده از یک گروه سه نفره کشف و ضبط شده است. این افراد مقادیری از این داروها را در بازار به فروش رسانده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به ۲ باند کلاهبرداری که در این طرح شناسایی و دستگیر شده‌اند، گفت: یکی از این باندها طلافروشی شادی بود که این فرد ۱۹ سال در منطقه شرق تهران فعالیت می‌کرده و بعد از سال‌ها فعالیت به دلیل مشکلات مالی در حالی که ۴ هزار و ۲۰ نفر در این طلافروشی سرمایه‌گذاری کرده بودند به دلیل مشکلات مالی متواری شده و در شیراز دستگیر می‌شود. همه اموال این فرد توقیف و بعد از انجام اقدامات قضایی به مالباختگان تحویل داده خواهد شد. تاکنون نیز ۸۰۰ نفر از شکات در این رابطه به پلیس مراجعه کرده‌اند.

وی در خصوص سکه ثامن نیز توضیح داد: شرکت سکه ثامن در یکی از استان‌های غرب کشور بیش از یک سال پیش شروع به فعالیت کرده و در سال ۹۷ با خرید ۲ باب مغازه در تهران اقدامات کلاهبرداری خود را در تهران نیز آغاز می‌کند. پلیس فتا در حال پیگیری شکایات این پرونده است و تاکنون صد میلیارد تومان از اموال این شرکت توقیف شده است. همچنین نفر اصلی این شرکت از طریق فرودگاه امام خارج شده و ما از طریق پلیس اینترپل رایزنی‌هایی در خصوص این فرد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه ۳ هزار نفر از طریق اینترنت به این شرکت پول پرداخت کرده و بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تا این لحظه کلاهبرداری از طریق این شرکت صورت گرفته است.

رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص تصادفات ساختگی نیز گفت: متاسفانه یک نفر از آنها در اقدامی ساختگی ادعا می‌کرده است که با خودرو تصادف کرده و دو نفر دیگر نیز با استفاده از ترفندهایی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند. تاکید می‌کنم در چنین مواردی شهروندان حتماً با اطلاع به پلیس و حضور پلیس موضوعات تصادف را پیگیری کنند. متاسفانه این باندها بسیار حرفه‌ای هستند و تلاش می‌کنند تا پلیس به صحنه تصادف نیاید.

رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص بازار ارز نیز گفت: ۱۵ سایتی که شبانه و بدون هیچ رابطه‌ای قیمت دروغین ارز را اعلام می‌کردند، شناسایی شده و با هماهنگی دستگاه قضا بعضی از مدیران این سایت‌ها احضار و برخی دیگر نیز در آینده نزدیک احضار خواهند شد. همچنین همه افرادی که در بازار در حال دلالی دلار، ارز و سکه هستند تحت کنترل پلیس بوده و برخورد با این افراد با هماهنگی با قوه قضائیه در دستور کار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز