خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی خبر داد:

طرح برخورد با "دور دورهای شبانه" در دستور کار پلیس/قطع عضو و تخلیه چشم چند نفر بر اثر درگیری دسته جمعی/دستگیری ۲۳۸ نفر از اراذل و اوباش

کد خبر : ۶۴۴۹۳۷

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: طرح برخورد با کسانی که اقدام به دور دورهای شبانه در شهر تهران می‌کنند در دستور کار پلیس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در طرح دستگیری اراذل و اوباش با اشاره به اجرای دومین مرحله از عملیات پلیس در این خصوص گفت: در رابطه با برخورد با اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس و محلات طی 48 ساعت گذشته پلیس امنیت تهران بزرگ با بهره‌گیری از ظرفیت‌های پلیس به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: این عملیات در 58 مرحله و در نقاط مختلف تهران اجرا شد و 238 نفر در همین خصوص دستگیر شده که 50 نفر از این افراد زیر سن 17 سال بوده و به خانواده‌ها تحویل داده شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به شرارت‌ها و جرائمی که این افراد مرتکب شده بودند، گفت: مزاحمت برای شهروندان، درگیری مسلحانه با سلاح گرم و سرد، چاقوکشی، تشویق اذهان عمومی در فضای مجازی و تجاوز به عنف از جمله جرائمی است که این افراد مرتکب شده‌اند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: از این افراد 10 قبضه سلاح کشف شده و همچنین 117 قهوه‌خانه، 62 باشگاه بدنسازی، 48 پارک و تفرجگاه آلوده بر اساس 35 درخواست مردمی پاکسازی شده است و این کار با جدیت ادامه دارد.

وی با اشاره به باندهای دستگیر شده در این طرح گفت:‌ دو باند که اقدام به خفت‌گیری و زورگیری در سطح شهر تهران می‌کردند، شناسایی و بازداشت شده‌اند. همچنین افرادی که در یک درگیری دسته جمعی که منجر به قطع عضو و تخلیه چشم چند نفر نیز شده بود، شناسایی و بازداشت شده و چند نفر از عاملان درگیری مسلحانه در شرق تهران نیز در این طرح بازداشت شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به دستگیری عاملان تخریب شبانه مردم گفت:‌ این افراد در نقاط مختلف شهر تهران با گرفتن پول اقدام به تخریب شبانه اموال مردم می‌کردند که شناسایی و دستگیر شدند. همچنین اراذل و اوباش سابقه‌دار که در فضای مجازی اقدام به کری خوانی می‌کردند نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در این طرح در مجموع 160 قبضه شمشیر و سلاح سرد کشف و ضبط شده است.

وی با اینکه اراذل و اوباش سطح یک و دو در شهر تهران به طور کامل تحت کنترل پلیس بوده، خاطرنشان کرد: پلیس مسئول نظم و انضباط در شهر تهران است و همچنین مسئولیت برخورد با کسانی که قصد نزاع، درگیری و برهم زدن نظم و امنیت را دارند بر عهده پلیس است.

او در خصوص دور دورهای شبانه در برخی نقاط تهران گفت: طرح برخورد با کسانی که اقدام به دور دورهای شبانه در شهر تهران می‌کنند در دستور کار پلیس است و به طور جدی با این افراد برخورد می‌‌شود و کسانی که در این زمینه دستگیر می‌شوند خودروی آنها به مدت یک ماه توسط پلیس توقیف شده و در صورتی که برای چندمین بار دستگیر شوند تحویل مقامات قضایی خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز