خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران بزرگ:

امر به معروف و نهی از منکر امروزه فراموش شده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۹۲۵

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در این روزها فراموش شده است، چراکه همیشه به ما گفته‌اند، هر کسی را در قبر خودش می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در آیین بازگشایی مدارس که در مدرسه جوادالائمه شاهد برگزار شد، با بیان اینکه همه ما مدیون معلمان هستیم و معلمان آینده‌سازان کشور را تربیت می‌کنند، گفت: این ایام را تبریک می‌گویم چون بهار علم و دانش آغاز شده و هیچ بهاری زیباتر از علم و دانش نیست چراکه می‌تواند شما را به جایی برساند که جز خدا نبینید و این امر تنها با هدایت هادیان و معلمان پرتلاش و متدین میسر می‌شود.

وی در ادامه با عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و عزاداری امام حسین (ع) گفت: ماه محرم ماه هدایت و خودسازی است و بزرگترین پیام امام حسین (ع) در این ایام امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز و روزه واجب بوده اما متاسفانه در این روزها فراموش شده است چراکه همیشه به ما گفته‌اند، هر کسی را در قبر خودش می‌گذارند. این کلام یک کلام استعماری و انگلیسی است و همانطور که گفتم امر به معروف و نهی از منکر نیز مانند نماز واجب است ما باید درک درستی از قیام امام حسین (ع) داشته باشیم و الا اگر شب تا صبح و صبح تا شب گریه کنیم هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

وی با اشاره به هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا گفت: هفته دفاع مقدس را نیز تبریک می‌گویم. من امتحانات آخر نهایی را که برگزار کردم به جبهه رفتم. ما در این هفته باید مرور کنیم که دانش آموزانی مانند شما چطور با دست خالی در مقابل دشمن مسلح ایستادند. دشمنی که همه کشورهای بلوک غرب و بلوک شرق به رهبری آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی آن را حمایت می‌کردند. در آن دوران نیز ما مثل امروز محاصره اقتصادی بودیم و هیچ امکاناتی حتی سیم خاردار به ما نمی‌دادند اما در مقابل به دشمن همه چیز حتی سرباز هم می‌دادند.

وی با اشاره به وضعیت کشور در زمان جنگ تحمیلی گفت: با توجه به اینکه شرایط بسیار بدی را در آن زمان داشتیم، اما رزمندگان همسن و سال شما ایستادند تا دین به شما ارث برسد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به شهادت جمعی از مردان، زنان، کودکان و سربازان در روز گذشته گفت: اتفاق دیروز نشان داد که دشمن نابخردِ کوردلِ نادانِ احمق به زن و بچه‌ای که برای تماشای نمایش حافظان امنیت آمده بودند حمله می‌کند. آن بچه 6 ماهه یا آن سرباز یا آن کودک چهار ساله چه گناهی داشتند اگر این رفتار، رفتار کورکورانه نیست رفتار نابخردانه و ناجوانمردانه نیست پس چیست؟ قطعا این رفتارها نشانه قدرت و اقتدار نیست و این افراد کوردل براساس چه هدفی این کار را انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش ما به اعتقادات ما و جهان‌بینی و روح بلندی است که توسط معلم پرورش یافته، گفت: ارزش و شأن یک انسان به درجه و هیکل او نیست. ما با این جاهلان نابخرد نیز بر سر همین موضوع بحث داریم. آنهایی که با ما جنگیدند و این اتفاق را دیروز رقم زدند امید و آرزویشان آمریکاست و با پول عربستان سعودی و آل سعود خبیث و لعین این اتفاق را رقم زدند. البته باید بدانیم که عربستان و مردم عربستان حسابش از آل سعود لعین و خبیث جداست. آل سعود منابع و ذخایر مردم عربستان را در اختیار این گروه‌ها قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه از این قبیل گروه‌های تروریستی در جنوب، غرب و شرق کشور وجود دارد، گفت: در جنوب کشور 7 الی 8 گروه، در غرب 10 الی 20 گروه هستند که با پول عربستان ارتزاق می‌کنند و طرز فکر آمریکایی دارند، در شرق نیز 27 الی 28 گروه از همین افراد وجود دارند که ما در زمانی که در آن منطقه بودیم بسیاری از این گروه‌ها را گرفته و از افراد آنها بازجویی می‌کردیم. این افراد در بازجویی‌هایشان ابتدایی‌ترین مطالب زندگی خود را نمی‌دانستند. من  تصور می‌کردم اینها که در گروه‌های تروریستی فعالیت می‌کنند اعتقادات خاص راسخی دارند که آدم می‌کشند اما اغلب آنها نادانانِ کوچک ذهن نابخردی هستند که تا نوک دماغ خود را بیشتر نمی‌دیدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه مردم ایران نجیب‌ترین مردم هستند خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب کوچک‌ترین تولیدات و اختراعاتی نداشتیم و حتی گندم و سیب برای ما وارد می‌شد البته می‌گفتند که بهترین سیب لبنانی است اما از اسرائیل برای ما وارد می‌کردند. ما 40 سال است که در محاصره‌ایم و علی‌رغم اینکه همه تاکتیک‌ها را انجام داده‌ایم و کوتاه نیامدیم باز هم با دشمنی سخت دشمنانمان مواجه هستیم. به طور مثال همین برجام که خیلی‌ها به آن انتقاد می‌کردند و معتقد بودند که کشور را زیر سوال برده است اما آیا آمریکا برای برجام که یک معاهده نصفه و نیمه بود ارزشی قائل شد؟ ما توانستیم در این شرایط سخت و 40 سال دشمنی تمام عیار کشور را جلو ببریم. دشمنان ما آدم‌هایی نیستند که به قول و عمل خود وفا کنند.

وی با اشاره به بر هم زدن برجام توسط ترامپ گفت: ترامپ با وجود اینکه ساعت‌ها وزیر امور خارجه در خصوص برجام تلاش کرده بود همه را به یکباره زیر پا گذاشت حال می‌بینیم که این افراد نابخرد قبله آمالشان ترامپ است. یک آدم زن‌باره، شراب‌خوار، کازینودار. ما برهم زننده برجام نبوده‌ایم ما آغازگر جنگ نیستیم اما اگر جنگ شود پدرشان را درمی‌آوریم. قطعا پاسخ حرکت دیروزتان را نیز خواهیم داد.

رئیس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: در چند ماه گذشته یادتان بیاید تعدادی از فرزندان سپاه و بسیج را شهید کردید و ما در یکی دو هفته اخیر پاسخ دندان‌شکنی به شما دادیم و موشک سپاه در مقر کوموله اثابت کرد و تمام سران منافقین در آنجا به درک واصل شدند.

وی ادامه داد: ‌نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی بر پایه آموزه‌های دینی و اخلاقی و شعارش این است که زیر بار ظلم نمی‌رود. نظام جمهوری اسلامی یک نظام الهی است و تمام دشمنی دشمن با این نظام بر سر این است که ما کاری به کار استعمار نداشته باشیم. اگر صبح تا شب قرآن بخوانیم، روزه بگیریم و نماز بخوانیم ولی کاری به آمریکا نداشته باشیم با ما دشمنی نمی‌کنند چراکه این افراد تا به ذلت کشیدن و یغما بردن منابع کشورهای مختلف بهترین امکانات را برای مردم خود فراهم می‌کنند. برای آنها مهم نیست در آفریقا ده‌ها نفر کشته شوند، مهم نیست در عراق، ایران و یمن صدها نفر کشته شوند. مهم این است که سلاح‌های آنها فروخته شده و کارگرانشان بر سر کار باشند و درآمدشان برقرار و در نهایت یک ملتِ برپا باشند.

سردار رحیمی تاکید کرد: یکی از درس‌هایی که به بچه‌های این اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در مدارسشان ارائه می شود این است که آنها آقای دنیا هستند و بقیه افراد در دیگر کشورها درجه 3، 2 و 4 هستند و آنها باید هدایتگر دنیا باشند و این باور برایشان ایجاد شده است اما نظام جمهوری اسلامی ایران می‌گوید ما با همه دنیا ارتباط برقرار می‌کنیم براساس احترام متقابل و ما براساس این اعتقادات زندگی می‌کنیم. نظام جمهوری اسلامی ایران پس از 40 سال تحریم جزو چند کشور برتر در علم نانو در مسائل نظامی به ویژه موشک و مسائل هسته‌ای و در تولیدات نیز حرف برای گفتن دارد. نظام جمهوری اسلامی ایران و مسوولان این نظام کارهای بسیار در طول این 40 سال انجام داده‌اند و به برکت خون شهیدان این نظام بهترین افتخارات را کسب کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز