خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران بزرگ:

ارزش ریالی اموال احتکار شده ۴۲ میلیارد تومان است

کد خبر : ۶۵۹۲۰۸

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: ۹ هزار تن انبار آهن‌آلات احتکار شده به ارزش ریالی ۳۶ میلیارد تومان و سه سوله احتکار شده کالاهای خانگی به ارزش ۶ میلیارد تومان کشف و ضبط شده است و در مجموع ارزش ریالی اموال احتکار شده ۴۲ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی با اشاره به عملکرد پلیس پیشگیری فاتب در اجرای طرح رعد ۱۴ گفت: طرح رعد ۱۴ توسط همکاران پرتلاشم در کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری در چند روز گذشته اجرا شد. در این طرح در مجموع ۳۳۰ حکم قضائی اخذ شده که از این تعداد ۳۰۰ حکم منجر به نتیجه شد و پلیس به ۳۰۰ مخفیگاه سارقان، قاچاقچیان و خرده‌فروشان موادمخدر، مالخران و قاچاقچیان کالا ورود پیدا کرد.

وی با اشاره به اقدامات این پلیس در حوزه سرقت خاطرنشان کرد: ‌در حوزه سرقت ۲۹ باند شامل ۵۵۵ سارق و مالخر متلاشی شده و اعضای این باندها شناسایی و دستگیر شده‌اند همچنین ۶۶۰ پرونده در این خصوص تشکیل و تعداد چهار هزار و ۵۹۲ انواع اموال مکشوفه سرقتی به ارزش ریالی حدود چهار میلیارد تومان کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: این سارقان به هزار و ۲۵۰ فقره سرقت تاکنون اعتراف کرده و در حدود ۵۰ درصد افراد دستگیر شده از سارقان سابقه‌دار هستند. همچنین ۲۰۷ خودرو و موتورسیکلت از این افراد کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اینکه ۵۲ پرونده در حوزه قاچاق کالا در این طرح تشکیل شده است، ‌گفت: در حوزه قاچاق کالا ۱۲ باند متلاشی شده و ۲۳ نفر قاچاقچی عمده و خرد در این خصوص شناسایی ودستگیر شده‌اند. همچنین تعداد کل کالاهای کشف شده ۶۶ هزار و ۹۶۲ کالا به ارزش ریالی حدود ۵ میلیارد تومان کشف و ضبط شده است همچنین ۱۰هزار دلار و چهار هزار و ۴۸۰ یورو تقلبی از این افراد ارز خارجی کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: ۶ باند مواد مخدر در اجرای رعد ۱۴ متلاشی شده و ۳۱۰ معتاد متجاهر و ۴۶۰ خرده فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین ۲۰ هزار و ۲۱۲ گرم انواع مواد مخدر در این طرح کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به مجموع کل عملکرد عملیات طرح رعد ۱۴ تصریح کرد:‌در مجموع در این طرح هزار و ۳۰۲ نفر شامل سارقان، مالخران، خرده‌فروشان موادمخدر، معتادان متجاهر و قاچاقچیان کالا شناسایی و دستگیر شده اند. همچنین ۴۷ باند متلاشی شده و ۱۰۰۴ پرونده در این طرح کشف و تشکیل شده است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد:‌در این عملیات ۶ قبضه سلاح شکاری، ۷۲ قبضه انواع سلاح سرد و هزار و ۶۴۹ انواع مهمات جنگی کشف و ضبط شده و ۱۲ نفر در این خصوص شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به کشف انبارهای جدید احتکار کالا گفت:‌ پلیس اطلاعات امنیت چندین انبار مهم بزرگ احتکار کالا که شامل انواع کاغذ، آهن‌آلات و لوازم خانگی می‌شود را نیز در شب گذشته کشف و افرادی نیز در این ارتباط شناسایی و بازداشت شده‌اند.

سردار رحیمی ادامه داد: قیمت کل اموال مکشوفه در طرح رعد ۸۲۱۲۱۷۰۰۰۰ تومان است و ۹هزار تن انبار آهن‌آلات احتکار شده به ارزش ریالی ۳۶ میلیارد تومان و سه سوله احتکار شده کالاهای خانگی به ارزش ۶ میلیارد تومان کشف و ضبط شده است. در مجموع ارزش ریالی اموال احتکار شده ۴۲ میلیارد تومان است.

سردار رحیمی با بیان اینکه اغلب مجرمان سابقه‌دار هستند، گفت:‌ وظیفه پلیس دستگیری مجرمان و سارقان است و این افراد پس از دستگیری در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته و قضات و دستگاه قضائی به جرم آنها رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: اغلب این سارقان سابقه‌دار به زندان رفته اما به نظر می‌رسد مدت زمان نگهداری آنها در زندان کوتاه مدت است و متاسفانه بلافاصله پس از آزادی دوباره اقدام به سرقت می‌کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: ‌قانون برای مجرمانی که تکرار جرم دارند مجازات سنگین و شدید پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز