خبرگزاری کار ایران

سینکی:

دشمن به دنبال فرار سرمایه‌ها از کشور است/اختلافات را کنار بگذاریم/ اصناف سنگربانان اقتصاد اجتماعی هستند

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۴۵۸

سینکی اظهار داشت: کاهش درآمدهای نفتی از اهداف اصلی تحریم‌ها است. همچنین ایجاد جنجال و اختلاف در روابط داخلی و خارجی از جمله اهدافی است که تحریم‌ها آنها را هدف گرفته است. تبدیل نقدینگی به کالاهای سرمایه‌ای مانند سکه، فرار سرمایه از کشور و افزایش تورم نیز از دیگر مسائل است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست ماهیانه اتاق اصناف ایران، معاون امور تجاری وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و آرامش اجتماعی گفت: در این مرحله وظیفه اصناف این است که آرامش اجتماعی را مدنظر داشته باشد. این امر یکی از مسائل راهبردی مصون‌سازی اقتصاد است که بخش‌های متعددی دارد.

یونس سینکی اظهار داشت: مصون‌سازی افکار عمومی در برابر شایعات از اهمیت بسزایی برخوردار است. ما باید بپذیریم که اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های مجازی از همه راه‌ها مهم‌تر و گسترده‌تر شده است و باید مراقب باشیم که از این روش افکار عمومی به بیراهه نرود.

وی گفت: اصناف اولین سنگربانان اقتصاد اجتماعی هستند. زمانی که اقتصاد دچار چالش می‌شود این اقتصاد اجتماعی توسعه‌یافته است که به ما در این وضعیت کمک می‌کند.

سینکی یادآور شد: هیچ کس نمی‌تواند واحدهای تولیدی کوچک را تحریم کند. امروز این واحدها در اقتصادهای توسعه‌یافته نقش بسزایی دارند. همین واحدها می‌توانند در اقتصاد اجتماعی و مصون‌سازی در برابر شایعات نقش جدی داشته باشند.

وی گفت: ما برای توسعه اقتصاد اجتماعی نیازمند برخورد عقلانی هستیم و باید مهم‌ترین اصل که تزریق مسائل آرامش‌بخش به بازار و جامعه است را بین آحاد اجتماع تقسیم کنیم.

معاون وزیر صنعت با اشاره به جنگ تحمیلی و تحریم‌های قبلی گفت: ما تجربه ارزشمندی از آن دوران داریم و توانستیم در سایه محدودیت‌هایی که ایجاد شد برای خود فرصت‌های جدیدی خلق کنیم.

سینکی گفت: شکست تحریم‌های قبلی این نوید را به ما می‌دهد که این بار نیز با استفاده از عقلانیت بتوانیم از این گذرگاه عبور کنیم.

وی ادامه داد: راهبرد دیگر متقاعدسازی است که باید آن را بپذیریم که استقلال هزینه دارد و با سختی‌هایی روبرو خواهیم شد. استقلال اولین مسئله کشور است و باید برای آن هزینه کنیم.

سینکی گفت: نقش رسانه‌ها و اهل قلم و اصناف بسیار مهم است و می‌تواند در نمایش اقتصاد کشور به ما کمک کند. سیاست‌هایی که در یک کشور بسته می‌شود حتی اگر در آن اختلاف‌نظر باشد منطق حکم می‌کند که اختلافات را کنار بگذاریم و آن را اجرا کنیم. فرصت برای دعوا کردن زیاد است اکنون باید به فکر منافع ملی باشیم.

وی افزود: کاهش درآمدهای نفتی از اهداف اصلی تحریم‌ها است. همچنین ایجاد جنجال و اختلاف در روابط داخلی و خارجی از جمله اهدافی است که تحریم‌ها آنها را هدف گرفته است.

سینکی اظهار داشت: تبدیل نقدینگی به کالاهای سرمایه‌ای مانند سکه، فرار سرمایه از کشور و افزایش تورم نیز از دیگر مسائل مورد هدف دشمنان است.

معاون وزیر با اشاره به اهمیت تجارت الکترونیک گفت: امروزه این نوع تجارت در دنیا مرسوم شده است و اصناف ما نیز باید از حالت سنتی به سمت اینترنت و استفاده از فضای آن تغییر مسیر دهند. باید آموزش‌های حرفه‌ای اجباری شود. نوگرایی و نوین‌سازی در حوزه اصناف کشور مهم است به طوری که این مسئله باید سرمایه اصناف باشد.

وی ادامه داد: در سال 96، 165 هزار میلیارد تومان گردش مالی در قالب تجارت الکترونیک صورت گرفته است این در حالی است که در سال 95 این رقم 95 هزار میلیارد تومان بوده است. این نشان می‌دهد که باید هرچه زودتر برای صنوف سنتی فکری کرد.

سینکی گفت: اگر امروز برای آموزش آنها و همگام‌سازی آنها با تجارت دنیا فکری نشود معلوم نیست 5 سال آینده آنها بتوانند در این بازار فعالیت داشته باشند. تجارت الکترونیک همانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای یک امر اجتناب‌ناپذیر است و باید آن را قبول کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز