خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در بازدید از سد شفارود:

حفاظت از محیط زیست جزو اولین‌های زندگی همه ماست

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۴۹۶

وزیر نیرو در ادامه سفر امروز خود به استان گیلان به مناسبت هفته دولت، از پیشرفت فیزیکی سد شفا رود بازدید کرد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، رضا اردکانیان در بازدید از کارگاه سد "شفارود" اظهارد اشت: مسئله حفاظت از محیط زیست بسیار مهم و جز اولین‌های زندگی همه ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم با توجه به آنچه که کارشناسان در مورد این پروژه می گویند سرعت کار را بیشتر کنیم تا بتوانیم در نیمه های سال آینده برنامه‌های سد شفارود را محقق سازیم.

وزیر نیرو گفت: بیش از  355 پروژه آب و برق با صرف اعتباری بالغ بر 6 هزار و 500 میلیارد تومان در گیلان در دست اجرا است که از مهم‌ترین این پروژه‌ها، سد شفارود است که برای تامین آب پایدار برای مردم منطقه در دست اجرا داریم.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های عمرانی منطقه، همه مسئولان استان و در راس آن استاندار گیلان در سرعت بخشی این پروژه‌ها کمک‌های شایانی را انجام داده اند، ادامه داد: بانک مرکزی با همه مشکلات موجود و رعایت ضوابط و قوانین در گشایش اعتبارات مورد نظر همکاری های خوبی با ما داشته است.

گفتنی است، سد مخزنی شفارود با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است که  با احداث این سد و کنترل سیلاب های فصلی تامین کننده آب شرب به میزان 23 میلیون متر مکعب و 45 میلیون متر مکعب برای بیش از 10 هزار هکتار از اراضی شالیزاری منطقه و همچنین 10 میلیون مترمکعب برای صنایع در سال و تولید انرژی برق آبی به میزان سالانه 25.3 گیگاوات ساعت را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز