خبرگزاری کار ایران

ریس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایلنا:

بهشت آباد و کوهرنگ 3 مجوز زیست محیطی ندارد/ انتقال آب سرچشمه‌های کارون برای طرح‌های صنعتی

ریس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: تا لغو مصوبه در رابطه با انتقال آب از سرچشمه های کارون از طریق پروژه های انتقال آب کوهرنگ ۳ و بهشت آباد عقب نمی‌نشینیم.

اردشیر نوریان، رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: نمایندگان دو استان چهارمحال بختیاری و خوزستان در حاشیه تقدیم لایحه بودجه کشور توسط ریس جمهور نسبت به مصوبه هیات دولت برای اجرای دو پروژه انتقال آب بهشت اباد و کوهرنگ 3 اعتراض کردند.

وی ادامه داد: اگر چه دولت بارها در جمع مردم استان چهارمحال بختیاری صرفا بر انتقال آب برای مصارف شرب  تاکید داشت اما بند ۴ این مصوبه پرده از ماهیت انتقال آب جهت مصارف صنعتی برداشته و از بانک مرکزی می‌خواهد پرداخت تسهیلات را منوط به تامین سهمیه آب طرح‌های صنعتی توسط وزارت نیرو کند.

نوریان اظهار داشت: در حالی هیات دولت مجوز اجرای پروژه‌های انتقال آب بهشت آباد و کوهرنگ ۳ را صادر کرده که این دو پروژه مجوز های قانونی لازم از جمله مجوز زیست محیطی را ندارند.

وی تاکید کرد: ریس جمهور در حاشیه اعتراض نمایندگان مردم استان ضمن بی اطلاعی از این مصوبه عنوان کرد که موضوع را پیگیری خواهد کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان چهارمحال بختیاری بیان داشت: ما با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی نظیر تحقیق و تفحص از پروژه‌های انتقال آب، موضوع را تا انتها پیگیری می‌کنیم.

کد خبر : ۴۳۴۷۲۴