خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات:

قاچاق گوشی صفر شد / مذاکره با برندهای مطرح‌گوشی‌های همراه برای تولید مشترک در ایران

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۴۱۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام انجام مذاکرات با چند برند مطرح گوشی همراه خارجی برای تولید مشترک در کشور، گفت: بعد از اجرای طرح ثبت گوشی‌های همراه موسوم به رجیستری میزان مصرف اولین برند ایرانی بنام GLX از رتبه چهاردهم به هفتم در کشور ارتقا پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه با اجرای طرح رجیستری قاچاق گوشی های همراه به صفر رسید، گفت: اکنون اجرای این طرح به مرحله استقرار رسیده و از نظر ما این طرح به موفقیت رسیده است.

وی با بیان اینکه تا قبل از اجرای طرح رجیستری اولین برند ایرانی با نام GLX در رتبه چهاردهم استفاده کاربران داخلی قرار داشت، افزود: با اجرای طرح رجیستری رتبه استفاده از برند GLX در کشور به هفت ارتقا یافت هرچند تولید این برند با مشکلاتی مواجه بود که در سفر اخیرم به استان خوزستان و شهر خرمشهر مشکلات آنرا پیگیری کردم که در نهایت هفته پیش موانع تولید این برند داخلی رفع شد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید همچنین با اعلام خبر انجام مذاکرات با برندهای مطرح خارجی برای تولید مشترک در کشور به ظهور رسانه های نوین و شبکه های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: شبکه های اجتماعی ابزاری است تا هر فرد رسانه ای داشته باشد.

وی افزود: بر همین اساس شبکه توزیع مبتنی بر افراد شکل گرفته که ضریب نفوذ بالایی نیز دارد و شاهد کاهش ضریب نفوذ شبکه های سنتی هستیم به طوریکه سال به سال میزان استفاده از محتوای آنلاین نسبت به محتوای منتشر شده از رسانه های سنتی چون تلویزیون افزوده می شود.

آذری جهرمی در ارتباط با اقدامات وزارت ارتباطات برای پخش زنده بازی های جام جهانی از تلویزیون توضیح داد: عمدتا در صداوسیما نحوه تامین سیگنال های زمینی از طریق ماهواره ها انجام می شود که با توجه به مقررات کپی رایت چنین اجازه ای به پخش از طریق تراسپاندرهای ماهواره ای داده نمی شد، بنابراین بخش های زیادی از کشور امکان دریافت برنامه های جام جهانی را نداشتند که با همکاری نزدیک صداوسیما و وزارت ارتباطات سیگنال رسانی زمینی فراهم شد تا مردم جام جهانی را با کیفیت بالایی دریافت کنند.

وزیر ارتباطات در ادامه درباره براه افتادن کمپینی با نام فرزندت کجاست، گفت: مشاهده می کنیم که برخی از فرزندان برای منافع شخصی از جایگاه پدرها سواستفاده می کنند درحالیکه فرزندان زیادی هستند که از این وضعیت استفاده نمی کنند بنابراین طرح چنین مطالبه ای کمک می کند تا مسوولان امثال بنده نسبت به رفتار فرزندان حساس تر شوند و مراقبت خود را بیشتر کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز