خبرگزاری کار ایران

حرف‌های خواندنی بهتاش فریبا در مورد نکونام؛ وقتی روی صندلی مخصوصت نمی‌نشینی!

بازیکنان بزرگ ما مظلومانه خداحافظی کردند؛ مثل مهدی‌کیا و خیلی‌های دیگر.

بهتاش فریبا_ مربی فوتبال: از خداحافظی جواد نکونام مدت زیادی نمی‌گذرد. شنیده‌ام برای او بازی خداحافظی برگزار می‌کنند اما به عقیده من او مظلومانه از دنیای بازیگری خداحافظی کرد.

گل‌های به یاد ماندنی

جواد نکونام برای تیم‌های باشگاهی‌اش و تیم ملی ایران زحمات زیادی کشیده است. بیش از اینکه عملکرد نکونام در تیم‌های باشگاهی‌اش را بررسی کنیم باید به بازی‌های ملی او توجه داشته باشیم. جواد زحمت‌های زیادی برای فوتبال ایران و تیم ملی کشیده است. گل‌های او در بازی‌های ملی هیچ وقت از یادها نمی‌رود؛ مخصوصا گل‌های او به کره‌جنوبی. او مدیریت فوق‌العاده‌ای درون زمین داشت و به عنوان یک کاپیتان با اکثر بازیکنان تیم ملی رفیق بود.

نکو؛ الگوی مناسب

هر موقع بخواهیم در مورد بازیکنی صحبت کنیم دو بعد اخلاقی و فنی را بررسی می‌کنیم. جواد نکونام در این سال‌ها بد اخلاقی نداشته است و از نظر اخلاقی می‌تواند الگویی برای بازیکنان جوان باشد. در مقطعی البته با یک مربی مشکل داشت اما به هر حال در طی این همه سال فوتبال کردن به وجود آمدن اختلافات طبیعی است. در کل جواد بازیکن با اخلاق  و با عملکرد فنی خوبی بود که تصمیم گرفت خداحافظی کند.

نکونام مربی خوبی می‌شود

 روز اولی که کی‌روش به ایران آمد این صحبت مطرح بود که یک مربی ایرانی کنار او قرار بگیرد و از کی‌روش آموزش ببیند.علی کریمی در یک مقطع کوتاه به کادر فنی تیم ملی اضافه شد اما بعد از چند وقت تصمیم به جدایی از تیم ملی گرفت. حالا کی‌روش تصمیم گرفته است نکونام را به کادر فنی تیم ملی اضافه کند. امیدوارم نکونام با آموزش‌هایی که از کی‌روش می‌بیند بتواند به فوتبال ایران کمک کند. جواد نکونام بازیکن با انضباطی بوده و با بهترین مربی‌های دنیا کار کرده است. او در لیگی بازی کرده که چندین سال بهترین لیگ دنیا بوده است؛ اینها همه برای او تجربه است. جواد ذاتا از هوش بالایی برخوردار است و من فکر می‌کنم می‌تواند یکی از مربی‌ها خوب ما در آینده باشد.

مشکل او با سرمربی‌ استقلال نباید رسانه‌ای می‌شد

جواد نکونام کاپیتان تیم ملی بود که به استقلال آمد و به نظرم استقلال از جواد نکونام سود برد. همانطور که گفتم او با سرمربی استقلال به مشکل خورد که به نظر من این مسئله نباید رسانه‌ای می‌شد. در کل جواد نکونام در استقلال هم بسیار خوب کرد و مثمر ثمر بود.

نکونام مظلومانه خداحافظی کرد

در فوتبال ما هیچ وقت مرسوم نبوده است برای یک بازیکن بزرگ در حد و اندازه‌های خودش مراسم خداحافظی برگزار کنند. بازیکنان بزرگ ما مظلومانه خداحافظی کردند؛ مثل مهدی‌کیا و خیلی‌های دیگر. جواد نکونام هم در سکوت خداخافظی کرد. من نمی‌دانم چه کسی می‌خواهد اسپانسر بازی خداحافظی او باشد اما هر کسی هست باید از او تشکر کرد که می‌خواهد ستارگان لالیگا را به ایران بیاورد.امیدوارم فدراسیون فوتبال هم به دنبال چنین برنامه‌هایی برای بازیکنان بزرگ ملی باشد. بازیکنان باید بفهمند که در آینده به آنها احترام گذاشته می‌شود و برای مردم ارج و قرب زیادی دارند. همه جای دنیا پیشکوست‌های‌شان صندلی مخصوص خود را در ورزشگاه دارند. بکن باوئر اگر سی سال هم به ورزشگاه نرود کسی روی صندلی مخصوص او نمی‌شیند.

سالها طول می‌کشد بازیکنی با مدیریت او پیدا شود

هر بازیکنی خودش بهتر از بقیه می‌داند چه موقع باید خداحافظی کند. بازیکنانی داریم که به خاطر مسائل مالی با اینکه سن‌ بالایی دارند هنوز بازی می‌کنند اما برای جواد نکونام مطمئنا مسائل مالی مطرح نبوده است. جواد احساس کرد که وقت خداحافظی‌اش از فوتبال رسیده است و تصمیم به خداحافظی گرفت. سالها طول می‌کشد بازیکنی مثل او بتواند مدیریت خوبی درون زمین پیدا کند.

 

کد خبر : ۳۹۷۱۱۹