خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور عنوان کرد:

کاهش شهرهای دارای تنش آبی در حوضه زاینده‌رود

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۲۷۱

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور با اشاره به اجرای طرح‌های مدیریت تنش آبی در کشور گفت: با تدابیر صورت گرفته از سوی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی، شهرهای دارای تنش آبی در حوضه زاینده رود کاهش یافته است و شرایط این بخش نسبت به گذشته پایدارتر شده است.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا کشفی با اشاره به افت بی‌سابقه بارندگی‌ها در کشور، گفت: در حالی به نیمه تابستان سال جاری رسیده‌ایم که میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی تاکنون به 168 میلیمتر رسیده که در مقایسه با گذشته 27 درصد و در مقایسه با مدت متوسط درازمدت 30 درصد کاهش داشته است.

معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: کاهش محسوس بارش‌ها و فقدان توزیع یکنواخت بارندگی‌ها در کشور موجب شده است که در شرایط فعلی 334 شهر و 6 هزار روستای کشور دارای تنش آبی هستند.

وی ادامه داد: بدین منظور پروژه‌های متعددی در راستای تامین آب کوتاه مدت و تامین آب اضطراری در کشور اجرا شده و یا در دست اجرا است تا بتوانیم این تنش را به حداقل برسانیم.

کشفی به تشریح جزئیات طرح‌های یاد شده اشاره کرد و گفت: در همین راستا دولت نیز چندی پیش به منظور کاهش تنش آبی در کشور حدود هزار میلیارد تومان برای اجرای یک هزار و 195 پروژه در 280 شهر در نظر گرفته که این اعتبار در چهار محور همچون تامین آب شرب اضطراری، ارتقای کیفیت و کمک به طرح‌های تامین آب پایدار شهرها و روستاهای کشور اختصاص پیدا کرده است.

معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: بر اساس این برنامه 101 پروژه در 164 شهر کشور با اعتباری بالغ بر 432 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های تامین آب شرب اضطراری و 54 پروژه در 57 شهر به منظور بهبود کیفیت آب شرب با اختصاص اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: آبرسانی روستایی و سیار در میان پنج تا 6 هزار روستای کشور با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان اختصاص و تکمیل 40 پروژه در 59 شهر با اختصاص 288 میلیارد تومان از محل اعتبار مصوب شده دولت، بخش دیگری از برنامه‌های خواهد بود که برای کاهش تنش آبی در کشور در نظر گرفته شده است.

کشفی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه در تلاش برای مدیریت تنش آبی در کشور هستیم، گفت: با تدابیر صورت گرفته از سوی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مناطق دارای تنش آبی در حوضه زاینده‌رود به حداقل رسیده است و شرایط این بخش نسبت به گذشته به مراتب بهتر و پایدارتر شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز