خبرگزاری کار ایران

پروژه انتقال آب تصفیه شده به مناطق شمالی خرم آباد افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۵۹۶

با حضور معاون عمرانی استانداری، فرماندار شهر خرم آباد و جمعی از مسولین، پروژه انتقال آب تصفیه شده به مناطق شمالی شهرخرم آباد به بهره برداری رسید.

با حضور معاون عمرانی استانداری، فرماندار شهر خرم آباد و جمعی از مسولین پروژه انتقال آب تصفیه شده به مناطق شمالی شهرخرم آباد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مهدی اکبریان در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همزمان با هفته دولت ۲۲ طرح در بخش‌های آب و فاضلاب توسط آبفا لرستان مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

وی افزود: این طرح‌ها شامل حفر و تجهیز ۹ حلقه چاه و اجرای ۵/۷ کیلومتر خطوط انتقال آب و ۹/۶۹ کیلومتر خطوط جمع آوری فاضلاب و همچنین اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب سایت‌های مسکن مهر که در مجموع در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۳۱۳ میلیارد ریال هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین پروژه‌ها در شهر خرم آباد و نورآباد قرار دارند، گفت: در شهرخرم آباد نزدیک به ۵ میلیارد تومان و نورآباد تقریبا ۷/۴ میلیارد تومان حجم اعتباراتی است که در هفته دولت هزینه شد.

وی گفت: پروژه تصفیه خانه شهر خرم آباد تمام شهررا تحت پوشش قرارنمی دهد بلکه به صورت جزءجزءشهر خرم آباد را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اکبریان عنوان کرد: ظرفیت این تصفیه خانه ۷۵ هزار متر مکعب در شبانه روز است،

وی با اشاره به اینکه برای ساخت پمپ تلمبه خانه به ظرفیت ۲۸۰ لیتر بر ثانیه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است گفت: قبلا ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده که جمعآ دو میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت آبفا شهری لرستان گفت: کیفیت آب شهر خرم آباد بسیار بالا است آب این شهر آب معدنی و چشمه است.

وی با اشاره به اینکه تلمبه خانه گلستان در آینده نه چندان دور به بهره برداری می‌رسد گفت: این پروژه بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه ۴۰۰ لیتر برثانیه به ظرفیت آب اضافه می‌شود، یعنی چیزی حدود ۱۲۰ هزار نفر به جمعیت تحت پوشش این پروژه افزوده می‌شود.

وی عنوان کرد: به دنبال این هستیم که از خط انتقال کاکارضا از بالا‌ترین ارتفاع آب تصفیه شده وارد شهر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز