خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر خارجه استرالیا بر لزوم تنش‌زدایی از روابط کانبرا و جاکارتا

کد خبر : ۲۵۴۰۴۶

بیشاپ از دولت اندونزی خواست در راستای کاهش تنش در روابط دو کشور، صدور حکم اعدام دو تبعه استرالیایی در این کشور را تا مدت نامعلوم به تعویق بیندازد.

«جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا بر لزوم تنش‌زدایی از روابط کشورش با اندونزی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیشاپ از دولت اندونزی خواست در راستای کاهش تنش در روابط دو کشور، صدور حکم اعدام دو تبعه استرالیایی در این کشور را تا مدت نامعلوم به تعویق بیندازد.

وی افزود که در تماس تلفنی با «یوسف کالا» معاون رئیس‌جمهوری اندونزی با تاکید بر مناسبات نزدیک جاکارتا و کانبرا، تلاش کرده است تا ماهیت اصلی سخنان «تونی ابوت» نخست‌وزیر استرالیا را روشن کند.

وی گفت: ‌ «‌تلاش کردم این موضوع را کاملا روشن کنم که نخست‌وزیر تنها به دنبال تاکید بر این مساله بوده است که استرالیا همواره یکی از حامیان نزدیک جاکارتا بوده و در آینده نیز همین روند را ادامه خواهد داد؛ به طور قطع سخنان تونی ابوت در راستای تهدید اندونزی نبوده است.» ‌

تنش ها در روابط استرالیا و اندونزی پس از آن تشدید شد که مقام‌های جاکارتا اعلام کردند که «اندرو چان» و «مویران سوکوماران» دو تبعه استرالیایی سرکرده باندهای قاچاق هروئین در این کشور اعدام خواهند شد.

تونی ابوت نخست‌وزیر استرالیا هفته گذشته هر گونه تهدید اندونزی را با مرتبط دانستن این قضیه با کمک‌های مالی به این کشور رد کرده بود.

معاون رئیس‌جمهوری اندونزی اخیرا اعلام کرد که موارد جدید اعدام محکومان به دلایل فنی بین سه هفته تا یک ماه به تعویق می‌افتد ولی بیشاپ تاکید کرده است که استرالیا خواستار به تعویق افتادن اعدام این افراد تا زمان نامشخصی است.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز