خبرگزاری کار ایران

انتشار گزارش وضعیت مطالبات معوق سیستم بانکی آذربایجان غربی، طی سال های ۱۳۹۵ – ۹۶

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۳۰۸

گزارش بررسی وضعیت مطالبات معوق سیستم بانکی استان آذربایجان غربی، طی سالهای ۱۳۹۵ – ۹۶ منتشر شد.

به گزارش‌ایلنا؛ اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان غربی، با هدف بررسی وضعیت شاخص‌های کلیدی مطالبات غیر جاری در استان آذربایجان غربی، اقدام به تهیه و تدوین گزارشی تحت عنوان "بررسی وضعیت مطالبات معوق سیستم بانکی استان آذربایجان غربی، طی سال های ۱۳۹۵ – ۹۶" و ارسال نسخه ای از آن را به معاون امور اقتصادی وزارت متبوع کرد.

این گزارش حاکی است، حجم مطالبات غیرجاری سیستم بانکی استان آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۵، بالغ بر ۸،۸۸۷ میلیارد ریال بوده که با رشد ۴۶،۴ درصدی در سال ۱۳۹۶، به ۱۳،۰۱۴ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین نسبت مجموع مطالبات سیستم بانکی استان به مانده تسهیلات اعطایی که در سال ۱۳۹۵ ، رقم ۶،۱ درصد بوده، با افزایش ۱،۵ درصدی در سال ۱۳۹۶ ، به ۷،۶ درصد رسیده است.

شایان ذکر است؛ گزارش مذکور برای اولین بار علاوه بر عملکرد ۱۲ بانک دولتی و نیمه دولتی، حاوی عملکرد هشت بانک خصوصی استان آذربایجان غربی (شامل بانک های قوامین، مهر اقتصاد، انصار، مهر ایران، سینا، گردشگری ، دی و حکمت ایرانیان) است که اطلاعات مربوطه با پیگیری های این اداره کل و همچنین با مساعدت و همکاری دبیرخانه کمیسیون هماهنگی بانک های استان، گردآوری شده و حاوی آمار، اطلاعات و تحلیل هایی در خصوص علل تحولات بانکی و راهکارهایی به منظور پیشگیری وکاهش مطالبات معوق سیستم بانکی است.

گفتنی است، نسخه الکترونیکی گزارش مزبور از طریق پورتال اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان غربی به نشانی www.ag.mefa.ir قابل دسترسی است.

    

    

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز