خبرگزاری کار ایران

از تجربیات دوره قبل برای تقویت ترویج استفاده می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۲۴۱

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر جهت گیری در راستای آموزش بهره برداران، ترویج سیاست های معاونت های اجرایی و انتقال یافته‌های تحقیقاتی بیش از گذشته تاکید کرد.

به گزارش‌ایلنا، اسکندرزند رییس‌سازمان‌تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در نخستین نشست اعضا کارگروه تخصصی ادغام آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به سخنان وزیر جهاد کشاورزی در خصوص ادغام آموزش و ترویج گفت: حجتی با تغییرات ساختاری و ایجاد تنش موافق نیست و خواستار بهره برداری از تمام ساختار، امکانات، ظرفیت ها و نیروی انسانی در بخش است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه درباره ضرورت ادغام گفت: در اجرای سیاستهای وزیر جهاد کشاورزی، ابتدا آموزش های علمی کاربردی کشاورزی را محدود کردیم و سپس برای استفاده از ظرفیتهای موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی، آموزش کارکنان و بهره برداران را در آن تجمیع کردیم تا آموزش به صورت واحد فرماندهی شود که نتایج آن هم خوب بود.

وی افزود: در ادامه مسیر با توجه به این که آموزش های علمی کاربردی از مجموعه ما حذف شد بر آن شدیم تا ترویج را در آموزش ادغام نماییم و با این روش ظرفیت موسسه در جهت توسعه ترویج و اعتلای بخش کشاورزی حفظ خواهد شود.

زند سپس آموزش در حوزه‌های بهره برداران، هنرستان‌های کشاورزی و آموزش کارکنان را جزء وظایف اصلی بیان کرد و تصریح کرد: ماهیت این آموزش ها علمی و کلاسیک است پس باید در یک بدنه علمی قرار گیرند.

وی افزود: تجربه نشان داده آموزش در بدنه اجرا موفق نبوده زیرا امکان انتقال مربی و مدرس به بدنه اجرا نیست و در بدنه اجرا حمایت محققان و استفاده از امکانات تحقیقاتی برای آموزش کمرنگ می‌شود؛ در نتیجه آموزش در ستاد باید به بدنه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی متصل باشد و در ستاد از حمایت معاونت توسعه منابع انسانی و همچنین روسای سازمان ها برخوردار باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف ترویج در انتقال یافته های جدید و اجرای سیاست های بخش کشاورزی گفت: در ترویج وزن با اجرای سیاست های بخش است و در ترویج بدنه اصلی باید در بخش اجرا باشد و چون انتقال یافته‌ی جدید هم مهم است باید به تحقیقات متصل باشد.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است؛ وقتی که بدنه در بخش اجرا است موفق تر عمل می کند؛ ولی در عین حال امکان انتقال یافته های همه مروجان به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وجود ندارد؛ در نتیجه برای تسریع در امور و ایجاد یک پیوند منسجم، ترویج باید در ستاد به سازمان و معاونت ها متصل باشد و در صف نیز باید در بدنه سازمان قرار بگیرد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پایان عدم وجود دغدغه جابجایی نیروی انسانی و خنثی سازی واکنش های مجموعه آموزش را از مزیتهای برنامه ادغام برشمرد و تاکید کرد: از تجربیات دوران های قبل و ظرف موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی استفاده شود و جایگاه ترویج در استانها نیز تقویت شود.

همچنین در این نشست، معاون‌ترویج و سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی گفت: همانطور که مستحضرید با ابلاغیه‌ی معاون رییس جمهور بخش آموزش عالی از دستگاه های اجرایی که در اختیار موسسات آموزش عالی علمی کاربردی بود گرفته شد.

دکتر کاظم خاوازی افزود: در این رابطه وزیر جهاد کشاورزی دستور به استفاده از ظرفیتها و پتانسیل موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی در جهت توسعه کمی و کیفی آموزش و ترویج داد و طی ابلاغی قرار شد که بحث ادغام این دو بخش در دستور کار سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی قرار گیرد.

معاون‌ترویج و سرپرست مؤسسه در ادامه به فرایند ادغام اشاره داشت و گفت: ادغام در ۲ سطح ستاد و شهرستان ها صورت می گیرد و در این رابطه با تمام بخشهای آموزش و ترویج کشور اعم از اینکه مستقل باشند و یا وابسته به سازمان جهاد کشاورزی استانها مکاتبه و از آنها نظر خواهی کردیم آن ها در این خصوص منبع اطلاعاتی ما هستند.

همچنین پیشکسوتان، اساتید و صاحب نظران دانشگاهی آموزش و ترویج و روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان ها منابع اطلاعاتی ما هستند که از دانش و تجربیات آن ها استفاده خواهیم کرد.

 خاوازی در پایان تاکید کرد: کارگروه تخصصی ادغام آموزش و ترویج می‌بایست ظرف مدت ۳ ماه پیشنهاد ساختار جدید را چه در ستاد وزارتخانه و چه در شهرستانها تدوین و برای اخذ تصمیم نهایی تقدیم مقام عالی وزارت کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز