خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد:

امسال تولید گندم در اصفهان افزایش می‌یابد / توسعه دامپروری یکی از راهکارهای مدیریت منابع آب در اصفهان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۲۳

افزایش تولید گندم دراستان اصفهان در راستای سیاست‌های کلی کشاورزی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

ایلنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: افزایش تولید گندم دراستان اصفهان در راستای سیاست‌های کلی کشاورزی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ محمد نصر اصفهانی با اشاره به اینکه افزایش تولید گندم در استان اصفهان در راستای سیاست‌های کلی کشاورزی کشور در دستور کار قرار گرفته است افزود: راندمان مصرف آب بخش کشاورزی استان ۴۳ درصد است که مصمم هستیم این عدد را به ۶۰ درصد برسانیم.

وی با اشاره به حمایت از توسعه صنایع تبدیلی و احداثگلخانه‌ها در شرق اصفهان گفت: گرایش به توسعه دامپروری در استان یکی از راهکارهای مدیریت منابع آب در شرایط فعلی بوده است.

نصر؛ با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی سطح زیر کشت در حوضه زاینده رود ادامه داد: البته این سازمان با تدابیری که انجام داد نگذاشت که رقم کاهش تولید به‌‌ همان میزان و درصد کاهش آب برسد بلکه این عدد در حد ۱۸ درصد متوقف شده است.

وی با بیان اینکه آب بخش کشاورزی در سال زراعی جاری نزدیک به ۳۵ درصد کاهش یافته است، افزود: در سال‌های مطلوب آبسالی ۷۲ درصد گندم مورد نیاز استان در داخل آن تولید می‌شد و معتقدم در صورت بهبود شرایط توان تولید ۷۵ درصدی را نیز داریم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فقط پنج درصد از اراضی استان اصفهان قابلیت زراعت دارد، اظهار داشت: میزان ذکر شده از لحاظ مساحت نزدیک به ۵۶۰ هزار هکتار است اما در حال حاضر در ۴۳۰ هزار هکتار آن زراعت و باغداری انجام می‌شود.

وی افزود: ایجاد گلخانه بدون مصرف آب شیرین امکان پذیر نیست و بر همین اساس با سازمان آب منطقه‌ای استان نیز به تفاهماتی رسیده‌ایم.

وی با انتقاد از کاهش بودجه‌های مصوب این سازمان ادامه داد: میزان اعتبارات جهاد کشاورزی استان در سال ۱۳۹۰ حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بود که قرار بود این رقم در سال ۱۳۹۱ به ۲۲۰ میلیارد تومان برسد اما با توجه به کسری بودجه دولت فقط رقم ناچیز پنج میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: در سال زراعی جاری با همین اعتبارت مالی اندک ۶۴۹ پروژه با اعتبار مالی ۱۵۸ میلیارد تومان اعم از سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی در استان به بهره برداری رسید که منجر به اشتغال سه هزار و ۳۷۰ نفر شد.

نصر اصفهانی افزود: علاوه بر ارقام فوق در هفته دولت نیز ۱۵۱ پروژه به ارزش ۴۳ میلیارد تومان افتتاح شده است.

وی از کلنگ زنی ترمینال گل و گیاه استان طی ماههای اخیر در خمینی شهر خبر داد و گفت: این مکان با سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌تواند به قطب تولید گل و گیاه استان بدل شود.

نصر اصفهانی با بیان اینکه فقط بر اساس برنامه پنجم توسعه کشور حرکت می‌کنیم، گفت: ارتباط این سازمان با مراکز تحقیقاتی دانشگاه صنعتی اصفهان و آزاد خوراسگان در سال‌های اخیر تقویت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز