خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

بخش کشاورزی و تولید گندم از دغدغه‌های اصلی آذربایجان شرقی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۹۸۷

به منظور امکان سنجی ارتقای بهره‌وری دراین بخش و افزایش تولید گندم یک طرح مطالعاتی از سوی تیم مشاوران استانداری آذربایجان شرقی تهیه شده که دراختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: توجه به بخش کشاورزی از اهداف اصلی مدیریت استان بوده و در این میان محصولات مهم و استراتژیک به ویژه گندم اولویت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده در نشست هم اندیشی اعضای کارگروه کشاورزی و فعالان بخش کشاورزی استان که به منظور امکان سنجی ارتقای بهره‌وری دراین بخش و افزایش تولید گندم تشکیل شده بود خاطرنشان کرد: در این خصوص یک طرح مطالعاتی توسط تیم مشاوران استانداری تهیه شده که دراختیار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار می‌گیرد.

او افزود: این مطالعات به هیچ وجه دخالت در کار دستگاه‌های اجرایی نیست، بلکه قصد داریم دستگاه‌ها را در عمل به وظایف خود کمک کنیم.

جبارزاده اظهارکرد: شعار ما از ابتدای ورود به استان، اداره امور با خرد جمعی کارشناسان و متخصصان بود که بخش قابل توجهی از آنها در خارج از سیستم اداری هستند و ما مجاز نیستیم تجربه‌ها و اندوخته‌های این افراد را نادیده بگیریم.

او گفت: بنا داریم بحث‌های اساسی استان را مورد مطالعه قرار داده و نتایج آن را در اختیار دستگاه‌های اجرایی بگذاریم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که تمام دستگاه‌های اجرایی استان در پیگیری مسائل اساسی از جمله بخش کشاورزی سهیم هستند، افزود: بخشی از بی توجهی‌های گذشته به بخش کشاورزی با وجود تنگناهای مالی در بودجه امسال جبران شد و باید تلاش کنیم در سال‌های آینده وضع این بخش را بیش از پیش بهبود بخشیم.

جبارزاده با اشاره به این که نسبت جمعیت شهری به روستایی استان، ۷۰ به ۳۰ است، افزود: باید ببینیم چه اتفاقی در سال‌های گذشته در روستاها افتاده که بخش کشاورزی را مستقیماً تحت تاثیر قرار داده است.

او موضوع ذخیره سازی گندم را یکی از مهم ترین دغدغه‌های خود عنوان کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و تولید گندم کمک کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اعلام قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت، گفت: اگر گندم را به قیمت خوبی بخریم نوعی تشویق برای افزایش کیفیت گندم است و خوشبختانه این اتفاق افتاده است.

جبارزاده اخذ مجوزهای ویژه برای ارائه تسهیلات به تعاونی‌های روستایی از سوی بانک کشاورزی را نیز مورد تاکید قرار داد و از آمادگی استانداری برای پیگیری این موضوع خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز