خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور :

آغاز توانمندسازی نیروهای بومی مناطق عملیاتی نفتی / گامی جهت حذف فقر و ایجاد اشتغال

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۲۲۷

رئیس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور گفت: یکی از مسائل و گلایه‌ها در مناطق عملیاتی این بوده که از نیروهای بومی استفاده نمی‌شود که با این تفاهم‌نامه و آموزش نیروهای بومی در سطح این مناطق نسبت به اشتغال و توانمندسازی افراد نیز مبادرت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سلیمان پاک‌سرشت در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت ملی گاز ایران و سازمان فنی حرفه‌ای کشور که با هدف ایجاد نظام جامع آموزش تخصصی نیروهای شاغل شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد با شرکت گاز انجام شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه صنعت گاز در اقتصاد و زندگی مردم اهمیت زیادی دارد و رعایت استاندارد در آن فوق العاده مهم است اکنون این امکان فراهم شده که آموزش کارکنان و پیمانکاران جهت ارتقای استانداردهای فعالیت آنها اجرایی شود.

وی افزود: با توجه به خصوصی سازی و برون‌سپاری‌ها ما در نظر داریم که از منظر حاکمیت دغدغه‌های ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد توسط افرادی که صلاحیت دارند را پاسخ دهیم و به این ترتیب علاوه بر کیفی شدن خدمات دستیابی به خدمات با استانداردهای لازم نیز تضمین می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور همچنین گفت: یکی از مسائل و گلایه‌ها در مناطق عملیاتی این بوده که از نیروهای بومی استفاده نمی‌شود که با این تفاهم‌نامه و آموزش نیروهای بومی در سطح این مناطق نسبت به اشتغال و توانمندسازی افراد نیز مبادرت خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این سند تضمینی به حل مسائل اشتغال و فقر در مناطق عملیاتی باشد.

پاک‌سرشت یادآور شد: این فعالیت گامی جهت توانمندسازی نیروهای انسانی کشور و کمک به آموزش نیروهای بومی و فاقد مهارت با توجه به اهداف اصل 44 قانون اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: در این همکاری و آموزش ارزیابی سالانه انجام می‌شود و برای موثر شدن همکاری مبنا قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت:  به افراد  آموزش تئوری و عملی داده می‌شود و در صورتی که در آزمون‌ها موفق شوند به معنای این است که صلاحیت این را دارند که پیمانکاران در فعالیت‌هایشان از آنان استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز