خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شرکت ملی گاز به ایلنا خبر داد:

سرما مصرف گاز را 100 میلیون مترمکعب افزایش داد/ میزان مصرف تا پنجشنبه به 450 میلیون مترمکعب می‌رسد

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به افزایش 100 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی طی 3 روز گذشته، پیش‌بینی کرد که میزان مصرف تا روز پنجشنبه به 450 میلیون مترمکعب برسد.

مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به افت یک باره درجه حرارت و سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز، اظهار  داشت: در حال حاضر در همه بخش‌ها به میزان کافی توزیع گاز انجام می‌شود اما با توجه به سرمای هوا در مناطق شمالی و مرکزی کشور، میزان مصرف افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تا صبح امروز 420 میلیون مترمکعب در بخش خانگی، صد میلیون متر مکعب در بخش صنعت و 140 میلیون مترمکعب در بخش نیروگاهی مصرف گاز داشته‌ایم.

بوجارزاده با اشاره به این که ما در هیچ نقطه‌ای از کشور افت و قطعی گاز نداریم، خاطرنشان کرد: صبح امروز شیر ورودی گاز به شهر ایلام دچار مشکل فنی شد که گاز 50 درصد شهر قطع شد اما بلافاصله با ورود همکاران مشکل رفع شده و اکنون گاز در حال ارسال است و این مسئله ارتباطی به افت فشار و کمبود گاز ندارد.

سخنگوی شرکت ملی گاز بیان داشت: طی سه روز گذشته میزان مصرف گاز خانگی صد میلیون مترمکعب افزایش داشته یعنی از 300 میلیون مترمکعب به 420 میلیون مترمکعب رسیده است و پیش‌بینی می‌شود که تا روز  پنجشنبه میزان مصرف خانگی به 450 میلیون مترمکعب برسد.

کد خبر : ۴۳۱۱۹۶