خبرگزاری کار ایران

وزارت جهاد نقش حاکمیتی در رابطه با جذب دانش آ‌موختگان ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۶۵۹

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما باید همه به کشاورزی و هم به کشاورزان بپردازیم، ارتقای دانش و اطلاعات کشاورزان حال و آموزش کشاورزان آینده از سیاست‌های وزارتخانه است و من برای کشاورزان آینده و آموزش آنها نگران هستم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، معرفی برترین‌های دانش آموختگان حوزه کشاورزی امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت با حضور اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و جمعی از مسئولین و دانش آموختگان دانشگاه‌های کشاورزی و علمی – کاربردی در سالن خوشه وزارت جهاد و کشاورزی برگزار شد.

در این مراسم اسکندر زند، معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی در توسعه، آموزش است، هر کشوری که توسعه پیدا می‌کند یک موتور محرک دارد که در برخی کشورها این موتور آموزش و توسعه نیروی انسانی بوده است.

وی افزود: رویکردهای ما در کشاورزی رویکرد آب محوری به جای زمین محوری، کیفیت تولید به جای کمیت، توجه به پس از تولید، تولید برای صادرات و توجه به کشاورزان و کشاورز زادگان است.

زند در ادامه تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به توجه به ابعاد نرم‌افزاری داریم که همان تحقیقات، ترویج و آموزش است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: ۳۰ تا ۳۵ هزار دانشجو در مقاطع مختلف و در رشته‌های مختلف معرفی می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود با همین روند بیکاری در بخش کشاورزی مدیریت شود. در حوزه حاکمیتی کار دیگر ما با وزارت آموزش و پرورش است که حدود ۱۰۸ هنرستان در حوزه کشاورزی جذب نیرو دارد.

زند با اشاره به عدم موفقیت در حوز فنی و حرفه‌ای تصریح کرد:‌ در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش موفق بوده‌ایم دولت باید فکری برای آن کند، سیاست‌های ما به سمت جذب کشاورز زادگان است اما جذب آنها بسیار سخت است آموزش‌های علمی و کاربردی به دوش وزارتخانه است که این آموزش‌ها باید پررنگ‌تر شود ما در وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با آموزش، نقش حاکمیتی نداریم و نقش ما تنها کمکی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما باید همه به کشاورزی و هم به کشاورزان بپردازیم، ارتقای دانش و اطلاعات کشاورزان حال و آموزش کشاورزان آینده از سیاست‌های وزارتخانه است و من برای کشاورزان آینده و آموزش آنها نگران هستم.

زند تشریح کرد: آموزش و پرورش دانشگاه‌ها و مراکز علمی و کاربردی ما برای کشاورزان آینده با جهت‌گیری‌هایی برای دغدغه‌های آنها باید همراه باشد، ما دانشجوی جدید علمی و کاربردی نمی‌پذیریم و از ظرفیت‌های موجود استفاده خواهیم کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز