خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق ایران بیان کرد:

کاهش قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی / تک نرخی شدن ارز سومین خبر مهم اقتصادی طی سه دهه گذشته بود

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۲۵۳

عضو کشاورزی اتاق ایران گفت: تک نرخی شدن قیمت ارز یک حرکت خوب اقتصادی بود که اگر بخواهیم سه رویداد مهم کشور را در سه دهه اخیر بررسی کنیم پس از هدفمندی یارانه‌ها و برجام اتفاق هفته گذشته یکی از آنها بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد آ‌گاهی عضو کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و هیئت مدیره فدراسیون واردات در خصوص تاثیر تک نرخی شدن ارز بر روی حوزه کشاورزی گفت: تا به امروز هیچ مشکلی برای واردات کالاهای اساسی و تامین ارز آنها به وجود نیامده است و هیچ گونه کمبودی در بازار ما نداریم.

فرهاد آگاهی ادامه داد: تک نرخی شدن قیمت ارز یک حرکت خوب اقتصادی بود که اگر بخواهیم سه رویداد مهم کشور را در سه دهه اخیر بررسی کنیم پس از هدفمندی یارانه‌ها و برجام اتفاق هفته گذشته یکی از آنها بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که با توجه به تفاوت 400 تومانی قیمت ارز مبادله‌ای با ارز امروز آیا شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی خواهیم بود گفت: آن دسته از کالاهایی که ارز مبادله‌ای دریافت می‌کردند اکنون نیز با همان قیمت 3800 تومان ارز خود را در یافت می‌کنند و در واقع دولت در این میان سوبسید اختصاص می‌دهد از طرف دیگر آن دسته از کالاها مانند گوشت که با ارز متقاضی وارد می‌شد اکنون با 4200 تومان محاسبه می‌شود یعنی کاهش خوبی داشته است به طوری که با وجود بالا رفتن هزینه‌های تولید در کشور همچون حقوق و دستمزد، آب و برق ما باز پیش‌بینی می‌کنیم که وضعیت سفره مردم بهتر شود و قیمت مواد غذایی کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: البته در برخی دیگر از حوزه‌ها نگرانی وجود دارد که مهم‌ترین آن عدم توان دولت برای تامین ارز 4200 تومانی است پس تا یک اقدام عملی صورت نگیرد این التهاب در بازار وجود دارد

وی افزود: سایت ثبت سفارش از دیروز مجددا راه‌اندازی شده اما هنوز مشخص نیست که درخواست‌ها به چه صورت است و آیا بدون انتقال ارز صورت بگیرد یا خیر؟

آگاهی ادامه داد: سیاست دولت‌ها در چند سال اخیر نتوانسته بهره‌وری را در حوزه کشاورزی بالا ببرد و اگر مسائل سیاسی روسیه نبود ما امروز بازار صادراتی آنچنانی برای محصولات کشاورزی نداشتیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز