خبرگزاری کار ایران

در ملاقات وزرای کشاورزی ایران و برزیل مطرح شد؛

آماده ابهام زدایی از آلودگی گوشت‌های برزیلی هستیم / کشت فرازمینی ایران در برزیل

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۱۰۴

طی گزارشهای متعدد خبر می‌دهند که برزیل گوشتی که به ایرانی‌ها می‌فروشد گران‌تر از گوشتی است که به کشورهای دیگر صادر می‌کند اگر بناست قیمت‌ها اینگونه باشد قیمت داخلی کمتر از قیمت تمام شده برای واردات است و این برای تجار ما اقتصادی نیست.

محمود حجتی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای منابع که در برزیل وجود دارد آماده‌ایم همکاری‌های خود را در زمینه کشاورزی گسترش دهیم. ما در کشور در زمینه آب با محدودیت‌های جدی روبرو هستیم ولی با توجه به تنوع محصولاتی که داریم آمادگی خود را برای توسعه بخش کشاورزی در سطح جهانی اعلام کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر کشاورزی در ملاقات با وزیر کشاورزی جمهوری فدرال برزیل، اظهار کرد: روابط ایران و برزیل از نظر سیاسی در وضعیت مناسبی قرار دارد. در سطح بین المللی همکاری‌های خوبی بین ایران وبرزیل وجود دارد همکاریهای این دو کشور در بخش اقتصادی یک طرفه وبه صورت سنتی بوده است امیدواریم در این دوره از همکاری‌ها بتوانیم دوجانبه همکاری کنیم تا شکل همکاری به صورت خریدوفروش سنتی نباشد.

وزیر کشاورزی با تاکید بر اینکه باید کمیته‌ای مشترک بین وزارت خانه‌های دو کشور تشکیل شود، گفت: کمیته‌ای مشترک بین وزارت خانه ایران و برزیل تشکیل شود تا در فاصله بین دیدار‌ها مسائل ومشکلات فی مابین را بررسی و رسیدگی کنیم. درکشور ما مهم‌ترین مسئله در ارتباط با گوشتهای برزیلی از لحاظ بهداشتی است که سازمان دامپزشکی برای رفع این مشکل و برطرف کردن ابهامات در کنار ماست.

وی افزود: مسئله بعدی مشکلات تجار و وارد کنندگان ما می‌باشد که طی گزارش‌های متعدد خبر می‌دهند که گوشتی که به ایرانی ها در برزیل فروخته می‌شود گران‌تر از گوشتی است که به کشورهای دیگر صادر می‌کند اگر بناست قیمت‌ها اینگونه باشد قیمت داخلی کمتر از قیمت تمام شده برای واردات است و این برای تجار ما اقتصادی نیست.

حجتی تصریح کرد: درصدد تعریف مکانزیمی برای برزیل می‌باشیم که برزیل بتواند از ایران نفت ببرد تا بتوانیم از محل در آمد آن برای خرید مواد مورد نیازمان اقدام بکنیم. همانطور که می‌دانید مشکلات تسهیل ارز مانع از تسهیل مبادلات ارز و بالا رفتن هزینه‌ها از طرف دیگر می‌شود. علی رغم بحثتحریم که شامل مواد غذایی نمی‌شود عمده واردات ما مربوط به مواد غذایی است اما نمی‌دانیم چرا بانک‌های برزیل از مبادله ارزی بین دو کشور خودداری می‌کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به کشت فرازمینی در کشور برزیل گفت: امیدواریم بتوانیم با هم به توافق و چارچوبی برسیم که بتوانیم اراضی برزیل را در اختیار شهروندان ایرانی قرار داده تا با اجاره آن، محصول تولید شده را در اختیار نیازمندی‌های ایران قرار دهیم.

وزیر کشاورزی برزیل نیز در این نشست ضمن تایید سخنان محمود حجتی، گفت: درهای برزیل را برای تجار ایرانی باز می‌کنیم، علاوه بر همکاری در بخش کشاورزی صحبتهایی را نیز در رابطه با نفت انجام داده‌ایم و امیداوریم روابط را در زمینه اقتصادی بیشتر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز