خبرگزاری کار ایران

رییس کل بیمه مرکزی:

رشد 21 درصدی صنعت بیمه / آماده تعامل با بازار پول و سرمایه هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۷۶۹

رییس کل بیمه مرکزی گفت: رشد صنعت بیمه در سال ۹۶ حفظ شد و حتی نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش نیز داشته است و نسبت به رشد GDP اسمی، نفوذ بیمه به ۲/۳ درصد رسیده که نشان دهنده رشد بالا است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی در مراسم افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین الملل  بورس، بانک و بیمه اظهار داشت: سطح کارآمدی نظام مالی به سه رکن اصلی بانک، بورس و بیمه مرتبط است که عملکرد این سه رکن می تواند موجب ایجاد نظام کارکرد بانکی، رشد اقتصادی و توسعه پایدار باشد.

وی ادامه داد: در این مورد سه نکته مهم است که عبارتند از تصمیم گیری در این نظام که میزان هماهنگی ارکان را مشخص می کند.  دوم تناسب رشد هر سه رکن است که متاسفانه در کشور میان تناسبی میان این ارکان وجود ندارد.

وی افزود: فضای تعامل عامل دیگر است که یکی از نمودهای آن همین برگزاری نمایشگاه های این چنینی است.

وی در توضیح نقش بیمه در اقتصاد گفت: بیمه عامل آرامش،ثبات اقتصادی،تجهیز پس انداز و کاهش ریسک... است که کارکرد صحیح آن می تواند نقش مهمی در اقتصاد داشته باشد.

وی ادامه داد:  رشد صنعت بیمه در سال ۹۶ حفظ شد و حتی نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش نیز داشته است و نسبت به رشد GDP  اسمی، نفوذ بیمه به ۲/۳ درصد رسیده که نشان دهنده رشد بالا است.

همتی در مورد نقش بیمه عمر گفت: بیمه های عمر یکی از منابع و ابزارهای مالی میان مدت و بلندمدت است که با رشد مناسبی روبه‌رو هستند و در سال ۹۶ رشد ۳۰ درصدی داشته اند.

وی ادامه داد: البته این میزان رشد نسبت به رشد ۴۰درصدی سال ۹۵ کمتر است که نشان دهنده جذابیت دیگر بازارها در سال گذشته بود البته رشد ۳۰درصدی هم با توجه به نرخ رشد تورم مطلوب است.

وی ادامه داد: با توسعه بیمه عمر منابع خرد به منابع کلان تبدیل شده و کانال با ثباتی برای بازار سرمایه تبدیل می شود که در برنامه ششم توسعه رشد بازار بیمه عمر در پورتفوی بازار سرمایه برنامه ریزی شده است که با توجه به عملکرد برنامه پنجم احتمالا محقق خواهد شد.

همتی در مورد اوراق بهادار بیمه ای گفت: یکی از دلایل رشد اوراق بهادار بیمه ای در کشورهای توسعه یافته وجود حوادث  است که برای پوشش آن استفاده می شود و در کشور ما به علت پایین بودن سطح بیمه ها مانند بیمه زلزله، اوراق بهادار متصل به بیمه از جذابیت کمتری برخوردار است.

 همتی ادامه داد: سعی می کنیم با استفاده از ظرفیت های بورس، محصولات جدید بیمه را ارایه دهیم تا با متصل کردن بیمه به صندوق های سرمایه گذاری جذابیت این بازارها افزایش یابد.البته صنعت بیمه نباید در بازار ثانویه حضور داشته باشد بلکه باید در بازار اولیه سرمایه گذاری کند که بیمه های عمر می توانند در میان مدت و بلندمدت نقش مهمی در توسعه اقتصادی و شروع فعالیت های اقتصادی داشته باشند.

وی در مورد رشد بیمه های خصوصی گفت: در صنعت بیمه شاهد رشد بیمه های خصوصی هستیم بطوریکه شاخص هرفیندال-هیریشمن نشان می دهد که این شاخص در سال ۹۶  با کاهش ۳۶۰ واحدی روبه رو بوده و هم اکنون به ۱۴۰۰ رسیده که در صورت رسیدن به ۱۰۰۰ ما شاهد بازار بیمه غیر متمرکز و رقابتی خواهیم بود.

وی افزود: صنعت بیمه آمادگی لازم برای تعامل با بازار پول و سرمایه را دارد و با توجه به گردش مالی ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی  می تواند نقش موثری و تعیین کننده ای در بازارهای مالی داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز