خبرگزاری کار ایران

۰.۵ میلیون تن شیر و ۹۰۰ هزارتن تخم مرغ امسال در کشور تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۳۸۴

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از خوادتکایی کشور در تولید سه محصول اساسی پروتئینی شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در سال ۹۶ میزان تولید شیر کشور به ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزارتن در سطح رسید که از این میزان ۸۵۰ هزارتن در هشت ماهه اول سال جاری در قالب ۳۰ نوع فرآورده لبنی به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی پیش بینی کرد: تولید شیر در سال ۱۳۹۷ به ۱۰.۵ میلیون تن افزایش یابد.

رکنی اظهار امیدواری کرد با تولید این میزان از محصول ارشمند شیر بتوانیم در راستای بهبود تغذیه و سلامت مردم و همچنین توسعه جایگاه مصرف آن در سبد غذای خانواده ها گام های موثری برداریم.

وی با بیان این که در زمینه تولید گوشت مرغ با تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن به افزایش سرانه مصرف ۲۷ کیلوگرم در سال ۹۶ رسیده ایم،خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات خوبی که سازمان دامپزشکی برای مهار بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام داده است، پیش پینی می شود امسال ۹۰۰ هزارتن تخم مرغ در کشور تولید شود که ان شاالله با تولید این میزان از محصول بتوانیم به جایگاه صادراتی خود در منطقه بازگردیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه پرورش دام های سنگین و دو منظوره و دام های سبک چندقلوزا و پربازده را از برنامه های این معاونت برای تامین و خوداتکایی در زمینه گوشت قرمز عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز