خبرگزاری کار ایران

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها:

انعقاد قرارداد سه‌جانبه با هندی‌ها برای تولید مشترک ۲۰۰ هزار تن ریل / هشدار نسبت به خروج کریدور ریلی از جاده ابریشم

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۰۸۶

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با بیان اینکه در حال انعقاد قرارداد سه‌جانبه‌ با هندی‌ها برای تولید مشترک ۲۰۰ هزار تن ریل هستیم، گفت: با پایان سال دو محور ریلی قزوین - رشت و میانه – بستان‌آباد به افتتاح می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، جبارعلی ذاکری در نشست خبری صبح امروز شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اولویت پروژه‌های ریلی در احداث زیرساخت‌ها اظهار داشت: تاکید اسناد بالادستی کشور بر اولویت توسعه حمل و نقل ریلی است و در توسعه شبکه ریلی در بین کشورهای همسایه وضعیت خوبی داریم.

وی با هشدار نسبت به خروج کریدور ریلی جاده ابریشم از ایران تاکید کرد: اگر سریعا نسبت به توسعه شبکه ریلی اقدام نکنیم ممکن است که کریدور ریلی جاده ابریشم از ایران عبور نکند و ترانزیت باری از جاده ابریشم در ایران حذف شود و این یک هشدار برای از دست رفتن درآمدهای ترانزیت باری است.

ذاکری با اشاره به تکمیل کریدور شمال – جنوب اظهار داشت: این کریدور از خلیج فارس شروع و در شمال ایران به کشور آذربایجان متصل می‌شود و از این طریق به روسیه و اروپا راه پیدا می‌کند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با بیان اینکه کریدور شمال – جنوب مشتری‌های بسیاری دارد گفت: در حالی که انتقال بار از بمبئی به روسیه ۴۵ روز طول می‌کشد در حمل یک بار آزمایشی از کریدور شمال به جنوب از طریق حمل و نقل ترکیبی این مدت‌زمان جابجایی بار به ۱۷ روز رسید.

ذاکری با اشاره به علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی در ساخت راه‌آهن چابهار – زاهدان گفت: در حال حاضر این پروژه با حضور سه هزار نیروی انسانی در دست اجراست و هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری در یان پروژه اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به تکمیل محور ریلی تهران – آستارا گفت: در این کریدور حلقه مفقوده مسیر رشت به آستارا  است که امیدواریم تا پایان سال ریل‌گذاری مسیر قزوین – رشت به اتمام برسد و بتوانیم این کریدور را تکمیل کنیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن با اشاره به رکورد ریل‌گذاری در کشور ادامه داد: در حالی که رکورد احداث ریل در سال‌های گذشته ۲۷۵ کیلومتر بوده امسال توانستیم این رقم را به دو برابر افزایش دهیم.

وی افزود: تا پایان سال مسیر ریلی قزوین – رشت به افتتاح می‌رسد طول این مسیر ۱۶۵ کیلومتر بوده که در حال حاضر ۱۲ کیلومتر آن باقی مانده است همچنین مسیر ریلی میانه - بستان‌آباد هم افتتاح می‌شود از این مسیر ۱۳۲ کیلومتری در حال حاضر ۱۷ کیلومتر باقی مانده است.

ذاکری همچنین با اشاره به تفاهمات با ذوب‌آهن برای تامین ریل مورد نیاز پروژه‌های راه‌آهن گفت: قرارداد وزارت راه با ذوب آهن خرید ۲۰ هزار تن ریل است که هنوز هیچ ریلی از ذوب آهن تحویل نشده است البته تولیدات آزمایشی انجام شده است.

وی با اشاره به تامین فاینانس برای تولید ریل ملی گفت: در حال انعقاد قرارداد سه‌جانبه با هندی‌ها برای انتقال تکنولوژی و تامین فاینانس تولید ریل ملی هستیم و قرار بر این است که ۲۰۰ هزار تن ریل در این قرارداد تولید شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز