خبرگزاری کار ایران

طرح های انرژی، اشتغال و صادراتی؛ اولویت ورود سرمایه خارجی

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۲۰۳

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران گفت: اولویت ورود منابع مالی خارجی به کشور، سرمایه گذاری در طرح های انرژی، اشتغالزا و صادرات محور ایران است.

به گزارش ایلنا؛ محمد خزاعی در نشست معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران، افزود: پس از توافق هسته ای با برجام، هر روز بیشتر از قبل، شاهد پیشنهادها و مذاکرات و قراردادهای مالی بین المللی با کشورمان هستیم و دولت و بخش خصوصی ایران آماده تضمین و استقبال از این سرمایه‌هاست.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه علاوه بر بانک های ایرانی که آماده صدور ضمانت نامه های بانکی و تضامین لازم هستند، دولت نیز این آمادگی را دارد گفت: بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، تمام پیشنهاداتی که از خارج کشور برای سرمایه گذاری به وزارت اقتصاد و دارایی برسد در کمیته ای مرکب از نمایندگان وزارت امور خارجه، سازمان سرمایه گذاری، بانک مرکزی، اتاق های بازرگانی و تعاون و سازمان برنامه و بودجه و حسب مورد دستگاه مربوطه بررسی می شود و در صورت تصویب و تایید این طرح در کمیته سرمایه گذاری، دولت طرح را به صورت کامل تایید و گارانتی و حمایت می کند.

وی افزود: در صورت تصویب طرح سرمایه گذاری در این کمیته، ورود و خروج ارز و همکاری بانکهای ایرانی تسهیل می شود و وزارت امور خارجه نیز ویزا و اقامت سرمایه گذاران را تایید می کند.

خزاعی افزود: از نظر دولت و وزارت امور اقتصادی و دارایی ، ورود منابع مالی بصورت سرمایه گذاری نسبت به سایر موارد از جمله استقراض و ... در اولویت است.

وی همچنین به سرمایه گذاران خارجی توصیه کرد: با همکاری بخش خصوصی ایران، سرمایه گذاری مشترک در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران و همچنین در کشورهای همسایه را از جمله عراق و افغانستان و کشورهای آسیای میانه مد نظر قرار دهند.

وی با شاره به ثروتهای غنی و منابع سرشار انرژی در ایران و همچنین وجود نیروی انسانی زبده در کشور، افزود: ایران کشوری ثروتمند است اما چنانچه در همه جای دنیا و از جمله کشورهای ثروتمند جهان نیز مرسوم است مایل به استفاده از سرمایه‌های خارجی در کنار ثروت ملی خود است و این رویه ای عادی و طبیعی در همه جای دنیاست.

خزاعی امنیت ایجاد شده در کشور را یکی از مزیت های نسبی ایران در منطقه ای پر تلاطم دانست و گفت: این امنیت با لطف الهی و جانفشانی فرزندان ملت به دست آمده است.

     

 

 
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز