خبرگزاری کار ایران

زنگنه به ایلنا خبر داد:

ساخت 2 نیروگاه خورشیدی توسط شرکت شستا در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۹۷۳

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان گفت: شرکت هلدینگ سرمایه‌گذاری شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) 2 نیروگاه خورشیدی10 مگا واتی در این استان احداث می کند.

ماندانا زنگنه در گفت و گو‌ باخبرنگار ایلنا اظهار داشت: هلدینگ سرمایه‌گذاری شستا به عنوان یکی از بزرگترین و قدرتمندترین هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری کشور با تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در حال بررسی و مطالعه استان‌های هدف است.

وی افزود: پس از ارایه قابلیت‌ها، پتانسیل‌ها و مشوق های استان در این حوزه، شرکت مذکور برای احداث دو نیروگاه خورشیدی ١٠ مگاواتی در استان اعلام آمادگی کرد و گزینه های پیشنهادی استان در این خصوص ارایه شد.

زنگنه خاطر نشان کرد: این شرکت با توجه به پیشنهاد شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در حال انتخاب منطقه مورد نظر از بین سه منطقه کورین، نصرت آباد و خاش این استان است. 

وی افزود: بعد از انتخاب محل بلافاصله سایر مراحل اداری این کار انجام و بزودی عملیات ساخت این طرح آغاز خواهد شد. 

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری خوبی در حوزه انرژی‌های نو سیستان و بلوچستان در حال انجام است، گفت: هم اینک سه منطقه یا زون انرژی های نو و تجدیدپذیر بادی و خورشیدی در گراغه، میل نادر و رامشار این استان مشخص و آماده سرمایه گذاری است. 

 زنگنه با اشاره به محدوده این مناطق اظهار داشت: میل نادر و رامشار برای انرژی بادی به ترتیب به گستره 10 هزارهکتار و 150هکتار و محدوده گراغه با گستره هزارهکتار برای انرژی خورشیدی مشخص شده است.  

وی افزود: مشخص شدن این زون های انرژی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران فراهم کرده است.

وی بیان کرد: مطالعات نشان داده است که تمام نواحی سیستان و بلوچستان برای استفاده از انرژی خورشیدی و منطقه فلات سیستان برای استفاده از انرژی بادی از ظرفیت و توانمندی قابل توجهی در سطح کشور برخوردار است.

زنگنه در پایان‌گفت: در حال حاضر 4 نیروگاه بخار ایرانشهر ،گازی زاهدان،گازی کنارک ، سیکل ترکیبی بمپور ، با راندمان 25 درصد و تولید هزار مگاوات برق زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی در استان فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز