خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

توافق با ترکیه و ایتالیا برای سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۶۸۰

استاندار سیستان و بلوچستان از توافق با 2 سرمایه گذار خارجی از کشورهای ترکیه و ایتالیا برای سرمایه گذاری در این استان خبر داد .

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی گفت: با سرمایه‌گذار ایتالیایی برای تولید یک میلیون قطعه تراورس در سال اول و ارتقاء آن به 3 میلیون قطعه همراه با آوردن تکنولوژی ساخت آن برای خط راه آهن چابهار - سرخس به توافق رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین با سرمایه گذار کشور ترکیه برای ایجاد هایپر مارکت و کارهای خدماتی در جنوب استان به توافق رسیدیم.
 
نماینده عالی دولت دستاورد سفر گذشته خود به تانزانیا را توافق با یک سرمایه‌گذار بومی استان مقیم این کشور برای ساخت نیروگاه 550 مگاواتی در زاهدان نام برد که به زودی در سفر مقامات عالی دولت کلنگ زنی می‌شود. هاشمی ادامه داد: همچنین نیروگاه 160 مگاواتی با مشارکت صندوق توسعه ملی در چابهار به زودی کلنگ زنی می‌شود.
 

پیشی گرفتن صادرات بر واردات 

استاندار سیستان و بلوچستان به شرایط سخت مالی دولت از لحاظ اقتصادی در سال 93 و 94 اشاره کرد که حتی منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت حقوق و عیدی کارمندان نبود،تصریح کرد: در سال 95 با افتخار می‌گوییم که 96 درصد منابع بودجه تامین شد و برای اولین بار صادرات بر واردات پیشی گرفت .

وی ادامه داد: همچنین برای اولین بار در کشور میزان درآمدهای حاصل از مالیات وگمرک با درآمدهای نفت برابر است.
 
اوسط هاشمی با اشاره به مهار تورم و گشوده شدن بازارهای جهانی بر روی کشور در حالی که تحریم‌ها در حال سوق دادن جامعه به سقوط بود اظهار داشت: آقای رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دولت احمدی نژاد اعلام کرد که اقتصاد کشور در حال سقوط به درون دره هست امروز چه شده که این گشایش‌های صورت گرفته نادیده انگاشته می‌شود.

وی ادامه داد: امروز سخن از ثبات و گشودن دروازه‌های جهان به روی ایران و فرصت سازی است به طوری مقام معظم رهبری بر اساس برآوردها و واقعیت‌های کشور، دولت را به سمت وسوی تولید و اشتغال سوق می‌دهد و الا مگر می‌شود رهبر یک کشور با آن همه درایت و توجه به مباحث به امری روی بیاورد که نشدنی باشد و فقط بخواهد سطح توقعات جامعه را بالا ببرد؛ این برآورد ایشان برگرفته از واقعیت‌های زمان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اظهار اینکه اگر آقایان خیر ملت را می‌خواهند چرا کارهای انجام شده را بی‌ارزش می‌شمارند افزود: قرار نیست با خدمت در جمهوری اسلامی آخرت خود را بسوزانیم اگر امروز به نظام عشق می‌ورزیم چون شکل‌گیری پایه‌های آن بر اساس اعتقادات و باورهای انقلاب است.

هاشمی علت تمسک به فروع حکومت و تضعیف اصول را پیش انداختن آدم‌های پست و بی ریشه دانست و ادامه داد: عده‌ای تلاش دارند که هرچه از عرش است را به فرش بکشانند اما خداوند خود حافظ است . وی در همین باره به زندگی مرحوم آیت الله رفسنجانی اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی بود که در نماز جمعه ها ایشان را آنقدر وزن می‌دادند که مخالفت با این بزرگوار را مخالفت با پیامبری می‌دیدند و زمانی نیز رسید که همان افراد ایشان را مصداق فته دانستند و در تشییع پیکرشان همه شاهد بودید که خداوند چه عزتی در پرونده‌اش قرار داد.
 
توصیه به مدیران
 وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت: در انتخاب مدیران و واگذاری مسئولیت‌ها دقت کنید و نگذارید کسی فراتر از قانون عمل کند زیرا گاهی قدرت، انسان را از نقش انسانی خویش باز می‌دارد.

وی تاکید کرد: اصول را تضعیف نکنید و به افراد پست روی نیاورید که موجب به حاشیه راندن سرمایه‌ها و باعث نخبه‌کشی می‌شود. هاشمی ادامه داد: در انتخاب معاونان و مدیران فرقه‌نگری و نگرش دینی مذهبی و یا سفارش‌ها را کنار بگذارید چرا که حقی تضعیف شود خودتان پیش خداوند بدهکار می‌شوید.

اوسط هاشمی با بیان اینکه از عدالت سخن گفتن با آلوده کردن عدالت به سیاست و قدرت در تناقض است گفت: نشستن بر مسند قدرت فرصتی برای خدمت و زینت بخشیدن به نگاه مردمانی است که در جستجوی عزت هستند.

این مقام مسئول به اخلاق و منش حضرت علی (ع) در اداره حکومت اشاره داشت و افزود: ایشان به رنگ‌ها و حزب‌ها با پیروی از فرق و ادیان مختلف فکر نکردند بلکه وسعت دید به انسانیت انسان داشتند.

وی با بیان اینکه عده‌ای تنها سخن از اخلاق حضرت علی(ع) دارند اما جور دیگری عمل می‌کنند ادامه داد: سخن از علی(ع) به زبان جاری کردن با دور ماندن از منش و گفتار او در تناقض است باید کاری کنیم که در زمان خویش الگو شویم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: علی (ع) را به عدالت و احیاء حق می‌شناسند و ما که از مکتب وی الگو می‌گیریم باید مراقب باشیم تا نظام ما برپایه عدالت باشد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز