خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرک فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به ایلنا:

نقاط ممنوعه پروازی کاهش پیدا نکرد/ مجوز برداشت از حساب ایرلاین‌های بدهکار صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۷۶۲

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این که طبق آیین نامه وزارت دادگستری به زودی مجوز برداشت از حساب ایرلاین‌های بدهکار صادر می‌شود، گفت: هر چند هنوز نقاط ممنوعه پروازی در آسمان کشور کاهش پیدا نکرده اما با مجوز نهادهای امنیتی نقاط ممنوعه بالای 28 هزار پا نادیده گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مدیرعامل شرک فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری در حاشیه بازدید از فرودگاه اصفهان با اشاره به انجام پروازهای فوق العاده به استانکرمانشاه برای امدادرسانی پس از وقوع زلزله اظهار داشت: در همان ساعات اولیه پس از وقوع زلزله ستادهای بحران در فرودگاه مهرآباد و کرمانشاه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تاکنون پس از وقوع زلزله 882 سورتی پرواز به فرودگاه کرمانشاه انجام شده است، ادامه داد: از روز وقوع این حادثه تا به امروز 1270 تن محموله از طریق حمل و نقل هوایی به استان کرمانشاه جابجا شده است که این تعداد پرواز نزدیک به 6.5 برابر ظرفیت پذیرش فرودگاه کرمانشاه بوده است.

رحمت الله مه‌آبادی با بیان اینکه با اشاره به رشد عملکرد حمل و نقل هوایی در کشورمان اظهار داشت: میزان رشد عملکرد در فرودگاه‌های کشورمان بسیار قابل توجه بوده است و رتبه هشت فرودگاه ایران در نشست و برخاست هواپیما در بین 292 فرودگاه در 55 کشور خاورمیانه و آفریقا قرار گرفته است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که وضعیت عملکرد فرودگاه‌های کشورمان در سال 2017 رو به رشد خواهد بود.

مه‌آبادی تاکید کرد: ایران از نظر پذیرش هواپیما، نشست و برخاست، بار و مسافر بعد از کشورهای امارات، عربستان و آفریقای جنوبی مقام چهارم را در بین 55 کشور خاورمیانه و آفریقا داشته است.

وی ادامه داد: هفت فرودگاه ایران در میان 292 فوردگاه این منطقه از نظر رشد اعزام و پذیرش مسافر جزو 14 فرودگا ه برتر قرار گرفته‌اند که رتبه‌های اول تا ششم و رتبه نهم به فرودگاه‌های ایران اختصاص پیدا کرده است. همچنین در بخش نشست و برخاست هواپیما هم هشت فرودگاه کشورمان جزو 15 فرودگاه برتر منطقه هستند.  

رشد 13 درصدی نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مهرآباد

مدیرعامل شرک فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به رشد نشست و برخاست هواپیما و اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: فرودگاه مهرآباد در حوزه نشست و برخاست هواپیما در مهرماه امسال نسبت به مهرماه سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.

وی گفت: فرودگاه‌های کرمان، گرگان هم همچنین در بخش نشست و برخاست هواپیما به ترتیب رشد 26 درصدی و صد در صدی در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین فرودگاه تبریز در بخش اعزام و پذیرش مسافر رشد 9 درصدی، فروگاه اهواز رشد 11 درصدی، فرودگاه امام رشد 15 درصدی، فرودگاه لامرد رشد صد درصدی، فرودگاه سنندج رشد 96 درصدی و فرودگاه رشت 17 درصدی را نسبت به مهرماه سال گذشته تجربه کردند.

5 برنامه و محور شرکت فرودگاه‌ها برای ارتقای کیفیت خدمات

مدیرعامل شرک فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اینکه برای ارتقای کیفیت خدمات در فرودگاه‌های کشور 5 برنامه و محور اصلی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم گفت:‌ تمرکز و توسعه در بخش ایمنی، اولویت دادن به توسعه ارزش آفرین و مولد، رفع گلوگاه‌‌های خدمات رسانی و توجه به توسعه عدالت جغرافیایی و ایجاد دسترسی به مناطق محروم از برنامه‌های شرکت فرودگاه‌ها برای ارتقای کیفیت خدمات است.

وی افزود: برنامه پنجم یک سیاست کلان و تغییر نگاه در ساختار شرکت فرودگاه‌ها است که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مه‌آبادی ادامه داد: در راستای اجرای این پنج محور ساخت فروگاه‌های جدید از جمله فرودگاه سقز و فرودگاه گناباد با بودجه شرکت فرودگاه‌ها در دستور کار قرار داده‌ایم و این اقدامات در حال اجرا هستند.

مدیرعامل شرک فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: همچنین توسعه فرودگاه‌های نقاط مرزی از دیگر برنامه‌های ما است به طوری که در فرودگاه کرمانشاه بیش از 80 میلیارد تومان پروژه به اجرا رسیده است و در صدد این هستیم که باندهای این فرودگاه که از بدترین باندهای فرودگاهی کشور هستند را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: در راستای افزایش خدمات رسانی به مسافران در سال 97 ، 800 میلیارد تومان مناقصه برای اجرای پروژه‌ها در دست اجرا داریم.

مه‌آبادی همچنین در باره توسعه فرودگاه اصفهان گفت: 1200 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در فرودگاه اصفهان در حال انجام است و یکی از اقدامات موثر در این فرودگاه توسعه عرصه فرودگاه و تملک اراضی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای است.

تعرفه‌های فرودگاهی پس از سه سال افزایش نیافته است

مدیرعامل شرک فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه باید برای توسعه فرودگاه‌های کشور تصمیم جدی گرفته شود گفت:‌ باید تصمیم بگیریم که صنعت فرودگا هی از منابع عمومی ارتزاق شود یا اینکه اصول اقتصادی و تجاری را در این صنعت پیاده‌سازی کنیم.

وی با اشاره به آ‌زادسازی نرخ بلیت هواپیما در کشورمان اظهار داشت: یکی از عوامل توسعه حمل و نقل هوایی در آمریکای شمالی آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بوده است که در ایران هم در دولت یازدهم این قانون به اجرا رسید.

مه‌آبادی افزود:‌ قطعا دولت نمی‌تواند فرودگاه‌ها را به صورت عام المنعفه اداره کند و باید فوردگاه‌های کشور خودگردان شوند و خدمات را به بهای قیمت‌های جایگزین بفروشیم.

وی افزود: از آنجایی که این خدمات انحصاری هستند آزادسازی قیمت معنایی ندارد و باید به دنبال واقعی‌ کردن تعرفه‌ها و قیمت‌ها باشیم.

وی ادامه داد: بدین معنا که اگر قرار باشد خدمات مجانی ارائه دهیم دولت بهای آن را بپردازد و گرنه نمی‌توانیم کیفیت خدمات به مردم را افزایش دهیم.

مه‌ابادی با اشاره به ثابت ماندن تعرفه‌های فرودگاهی در طول چند سال گذشته گفت: سه سال است که تعرفه فرودگاهی افزایش قیمت نداشته است این در حالی که برای توسعه خدمات و افزایش کیفیت آن باید به سمت واقعی شدن تعرفه‌های فرودگاهی حرکت کنیم.

مجوز برداشت از حساب ایرلاین‌های بدهکار به زودی صادر می‌شود

مه‌آبادی در پاسخ به این سولا که آیا تاکنون دولت برداشتی از حساب شرکت فرودگاه‌ها داشته است گفت:‌ تاکنون برداشت غیرقانونی نداشتیم و خوشبختانه در این موارد دولت قانونمند عمل می‌کند.

وی همچنین با اشاره به پرداخت هزینه‌های امنیتی و نظامی در فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: هر چند که هزینه‌های امنیتی و نظامی در فرودگاه‌های کشور رقم بالایی است اما معتقد هستیم که باید به سایر نهادها کمک کنیم اما انتظار حمایت دولت از شرکت فرودگاه‌ها را داریم.

وی درباره میزان بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها گفت: معتقد هستیم که شرکت فرودگاه‌ها باید از ایرلاین‌ها حمایت کند و اخیرا تمامی بدهی‌های یک ایرلاین را تهاتر کردیم اما متاسفانه این ایرلاین‌ کماکان بدحسابی می‌کند.

مدیرعامل شرک فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: قرار بر این است که به زودی ایرلاین‌هایی که انضباط مالی را رعایت نمی‌کنند به مردم معرفی شوند تا مردم از آنها حمایت نکنند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه میزان طلب شرکت فرودگاه‌ها از ایرلاین‌ها به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، گفت:‌با توجه به مجوز وزارت دادگستری و همکاری‌های وزارت راه و شهرسازی آیین‌نامه‌ای تهیه شده مبنی بر اینکه بتوانیم طلب شرکت فرودگاه‌ها را از حساب ایرلاین‌های بدهکار برداشت کنیم.

افزایش 15 هزار کیلیومتر راه هوایی بین المللی

وی با اشاره به اجرای طرح فراملی مدیریت آسمان ایرانشهر در چهار فاز صفر تا سه اظهار داشت: فاز صفر و اول این طرح به اتمام رسیده است و فاز دوم و سوم در حال انجام است.

مه‌آبادی با بیان اینکه برای اجرای این طرح چندین گروه نیروی انسانی برای شرکت در دوره‌های تخصصی آموزشی به خارج از کشور اعزام شده‌اند، گفت:‌تاکنون با ا جرای این طرح 15 هزار کیلومتر راه هوایی بین المللی ایجاد کردیم.

نقاط ممنوعه کاهش پیدا نکرد

مدیرعامل شرک فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چقدر از نقاط ممنوعه پروازی در آسمان کشور کاهش پیدا کرده است، گفت: اجرای طرح کاهش نقاط ممنوعه بر اساس ماده 161 برنامه پنجم شروع شد و در اجرای این برنامه نهادهایی به شرکت فرودگاه‌ها کمک کردند. معمولا اطلاعات در این باره افشا نمی‌شود.

وی ادامه داد: هنوز از نقاط ممنوعه پروازی آسمان کشور کم نشده است اما نهادهای امنیتی اجازه داده‌اند که در ارتفاعات بالای 28 هزار پا نقاط  ممنوعه نادیده گرفته شود.

مه‌آبادی همچنین درباره زیان‌ده بودن فوردگاه‌های کشور اظهار داشت: تمام فرودگاه‌های کشور اقتصادی هستند اما تنها فرودگاه سودآور در کشور فرودگاه امام خمینی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: درآمد برخی از فرودگاه‌‌های کوچک کشور در برابر هزینه‌های آنها صفر است اما نبود این فرودگاه‌ها هم مشکلاتی را در خدمات رسانی به مردم ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز