خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:

شریعتمداری مورد وثوق بخش خصوصی کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۵۸۵

شریعتی گفت: با توجه به سابقه قبلی ایشان و نحوه تعامل و همراهی با اتاق سبب شده که شریعتمداری وزیری باشد که مورد وثوق و اطمینان بخش خصوصی است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص معرفی شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایشان چند مشخصه دارند که مهم‌ترین آن ارتباط مستقیم با اتاق بازرگانی است و بخش خصوصی امیدوار است فصل جدیدی در تعامل وزارتخانه با بخش خصوصی ایجاد شود

علی شریعتی ادامه داد: در برنامه‌های اعلام شده از طرف ایشان اعلام شده که صادرات غیر نفتی که در حال حاضر 56 میلیارد دلار است تا سال 1400 به 130 میلیارد دلار افزایش یابد و در بخش دیگر در خصوص جذب سرمایه‌گذاری خارجی سهم صنعت، معدن و تجارت در حال حاضر هفت دهم میلیارد دلار است که تا سال 1400 آن را 10 برابر یعنی به 7 میلیارد دلار برساند.

وی ادامه داد: این هدفگذاری‌ها و برنامه‌های اعلام شده در صورت اجرا تحولی در بخش صنعت، معدن و تجارت خواهد داد. اینها همان حرف‌هایی است که بارها از سوی اتاق بازرگانی اعلام شده حالا که امروز وزیر پیشنهادی به اهمیت این سرمایه‌گذاری‌ها پی برده و جزو رئوس سیاست‌های خود گذاشته است را باید به فال نیک بگیریم.

شریعتی تصریح کرد: با توجه به سابقه قبلی ایشان و نحوه تعامل و همراهی با اتاق سبب شده که شریعتمداری وزیری باشد که مورد وثوق و اطمینان بخش خصوصی است.

وی با اشاره به یکی دیگر از برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت گفت: تمرکز بر روی افزایش ارزش افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت از GDP کشور که در حال حاضر 38.8 درصد است و رساندن آن به 42 درصد نشان‌دهنده این است که شریعتمداری به بهره‌وری و مدیریت استراتژیک اعتقاد راسخی دارد. امری که همیشه فعالان بخش خصوصی در مورد آن صحبت کرده‌اند.

وی در پایان گفت: با توجه به این برنامه‌ها و سیاستگذاری‌هایی که ایشان در برنامه خود اعلام کردند می‌توان گفت فصل جدیدی در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور آغاز خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز