خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

مشارکت 20 هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در طرحهای معدنی

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۵۹۵

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش خصوصی سال گذشته 20 هزار میلیارد تومان در طرحهای معادن و صنایع معدنی سازمان ایمیدرو مشارکت داشت که این امر موجب افزایش فعالیت طرح ها شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهدی کرباسیان اظهار داشت: حضور بخش خصوصی در طرحهای مزبور توان ایمیدرو را افزایش داد و با برنامه ریزی منسجم طرحهای راکد و معوق که برخی بیش از 17 سال از زمان اجرای آنها سپری شده بود، فعال شد.

وی تصریح کرد: مشارکت بخش خصوصی سبب شد تا 20 هزار میلیارد تومان از طرح های معطل فعال شود.

کرباسیان افزود: اقدامات انجام شده با هدف اجرای سیاست های کلان دولت یازدهم صورت گرفت و برای هفت طرح فولاد استانی تا پایان سال گذشته، یکهزار و 100 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: فعال سازی پروژه های معادن سنگان (خراسان رضوی)، افتتاح مجتمع طلای زرشوران(تکاب آذربایجان غربی)، تکمیل و تحویل پروژه برون مرزی سیمان ونزوئلا بخشی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بود.

به گفته کرباسیان، به نتیجه رساندن برنامه اکتشاف و جذب سرمایه گذار برای توسعه معادن از مهمترین اولویت های ایمیدرو در سال جاری محسوب می شود، اگرچه این امر زمینه ارتقای جایگاه معدن را در برنامه ششم توسعه مهیا می کند.

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت درباره جایگاه سازمان های توسعه ای، افزود: اکنون بخش خصوصی محدودیت‏ هایی در تامین منابع دارد ،در حالی که پروژه های بزرگ که برخی از آنها در مناطق محروم واقع شده اند، باید اجرا شود و در این مسیر سازمان ایمیدرو باید حضوری فعال داشته باشد.

وی یادآور شد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ،سازمان های توسعه‏ ای هر طرح راه اندازی شده را باید حداکثر تا سه سال بعد واگذار کنند ، این امر از بزرگ شدن دولت جلوگیری می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز