خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری:

در دولت یازدهم حدود ۸۰ سد در مراحل اجرایی متوقف شد/ بیابان زدایی دو برابر شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۳۲۷

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بر اساس قانون حفظ کاربری فرد باید برای ساخت و ساز به کمیسیون تبصره یک ماده یک این قانون برود و مجوز لازم را بگیرد.

خداکرم جلالی-رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری- در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با بحث مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سال‌های اخیر بیان داشت:  میزان تخریب و تصرف به حداقل ممکن رسیده و دیگر مثل گذشته چندین هکتار از اراضی تصرف و تخریب نمی شود.

او در ادامه تاکید کرد که بر اساس قانون حفظ کاربری فرد باید برای ساخت و ساز به کمیسیون تبصره یک ماده یک این قانون برود و مجوز لازم را بگیرد. دو سال قبل این موضوع را بخشنامه کردیم که حتی در زمین ملکی خودشان حق ساخت و ساز را ندارند مگر اینکه مجوز لازم را از کمیسیون مربوطه داشته باشند که آن هم به سادگی صادر نمی شود.طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در زمینه آبخیزداری ۲۶ میلیون هکتار و در زمینه بیابان زدایی هشت میلیون هکتار عملیات اجرایی انجام شده است.

جلالی در رابطه با بیابان زدایی در سالهای اخیر بیان داشت: در دولت یازدهم یک میلیون و ۵۶۰ هزار هکتار عملیات آبخیز داری، ۸۹ هزار هکتار عملیات بیابان زدایی و حدود ۱۴۳ هزار هکتار جنگل کاری انجام شده که نسبت به دولت گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته است.

او با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم به مسئله بیابان زدایی توجه شده است، گفت: در حال حاضر با همکاری وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی  عملیات اجرایی حدود ۸۰ سد در مراحل اجرایی مختلف متوقف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز