خبرگزاری کار ایران

با موافقت دولت؛

کارگروه ملی مدیریت یکپارچه زیست‌بوم‌های حساس و شکننده تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۴۲

با تصویب هیأت وزیران، کارگروه ملی مدیریت یکپارچه زیست بوم‌های حساس و شکننده به ریاست رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل می‌شود.

با تصویب هیأت وزیران، کارگروه ملی مدیریت یکپارچه زیست بوم‌های حساس و شکننده به ریاست رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، هیأت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و وزارتخانه‌های نیرو، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی و به استناد بند «الف» ماده «۱۸۷» و بند «الف» ماده «۱۹۱» قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه - مصوب ۱۳۸۹ - آیین‌نامه اجرایی جزء «۱» بند «الف» ماده «۱۸۷» و بند «الف» ماده «۱۹۱» قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه را تصویب کرد.

بر این اساس، کارگروه ملی مدیریت یکپارچه زیست بوم های حساس و شکننده از ترکیب رئیس سازمان حفاظت محیط زیست(رئیس کارگروه)، معاون ذی‌ربط وزارت جهاد کشاورزی، معاون ذی ربط وزارت نیرو، معاون ذی ربط وزارت کشور، معاون ذی ربط وزارت راه و شهرسازی، معاون ذی ربط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاون ذی ربط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، استانداران ذی ربط، سه نفر از متخصصان زیست بوم های حساس یا اعضای هیئت علمی ذی ربط دانشگاه ها به پیشنهاد رئیس کارگروه ملی مدیریت یکپارچه زیست بوم های حساس و شکننده و تصویب اعضای آن، یک نفر نماینده سازمان های مردم نهاد مرتبط به پیشنهاد رئیس کارگروه ملی مدیریت یکپارچه زیست بوم های حساس و شکننده و تصویب اعضای آن تشکیل می‌شود.

تنظیم و پیشنهاد برنامه برای تصویب در هیئت دولت، تنظیم سیاست های کلان برای مدیریت بهینه زیست بوم های حساس و شکننده در چارچوب برنامه و پیشنهاد آن به شورای عالی حفاظت محیط زیست برای تصویب، تعیین و تصویب شاخص های حساسیت و شکنندگی زیست بوم ها، تصویب و اعلام فهرست نهایی زیست بوم های حساس و شکننده و اولویت بندی آنها، نظارت بر عملکرد اجرای برنامه و اتخاذ تصمیمات لازم، ارائه گزارش های دوره ای به شورای عالی حفاظت محیط زیست و پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست از وظایف کارگروه ملی مدیریت یکپارچه زیست بوم های حساس و شکننده تعیین شده است.

همچنین وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی(سازمان هواشناسی) و سازمان حفاظت محیط زیست مکلفند ظرف نه ماه پس از ابلاغ این آیین نامه، مناطق زیست بوم های حساس و شکننده مربوط به حوزه وظایف خود را بر اساس شاخص های مصوب کارگروه ملی مدیریت یکپارچه زیست بوم های حساس و شکننده تعیین و در قالب نقشه های رقومی جهت بررسی، تلفیق و تصویب به کارگروه ملی مدیریت یکپارچه زیست بوم های حساس و شکننده ارسال کنند.

بر اساس این مصوبه، به منظور پیگیری اجرای مصوبات کارگروه ملی مدیریت یکپارچه زیست بوم های حساس و شکننده در استانها، کارگروه متناظر استانی بدون ایجاد تشکیلات با مسئولیت معاون ذی ربط استاندار و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان(دبیر) تشکیل می شود.

دستگاه های اجرایی و شوراهای توسعه و برنامه ریزی استان ها موظفند؛ ضوابط و برنامه مصوب کارگروه ملی مدیریت یکپارچه زیست بوم های حساس و شکننده را رعایت و در تصویب طرح ها و برنامه های خود رعایت کنند.

بر این اساس، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مکلف است؛ اعتبارات لازم را برای اجرای تکالیف تعیین شده، با همکاری دستگاه های ذی ربط تعیین و پس از تامین از محل اعتبارات مصوب مربوط در اختیار دستگاه های مذکور قرار دهد.

این مصوبه از سوی اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس‌جمهور - برای اجرا ابلاغ شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز