خبرگزاری کار ایران

پسندیده:

معضلات زیست محیطی ناشی از فعالیت غیراصولی تخلیه فاضلاب‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۸۵۱

معضلات زیست محیطی و بهداشتی و اجتماعی ناشی از فعالیت غیراصولی تخلیه فاضلابهای تانکری است.

اولین جلسه کمیسیون تبصره ماده(۵) آئین‌نامه جلوگیری از آلودگی آب برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حسن پسندیده مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر گفت: با توجه به مصوبه هیات وزیران، کمیسیون مذکور با حضور نمایندگان وزارتخانه های نیرو، بهداشت، کشور، صنعت در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

پسندیده هدف از برگزاری این جلسه را بررسی موضوعات مرتبط با مدیریت فاضلاب و قرار گرفتن مقررات و ضوابط و دستورالعمل های مورد نیاز در دستور کار کمیسیون عنوان کرد.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه معضلات زیست محیطی و بهداشتی و اجتماعی ناشی از فعالیت غیراصولی تخلیه فاضلابهای تانکری است، گفت: پیشنهاد وزارت نیرو پیرامون ساماندهی تخلیه فاضلابهای تانکری در جلسه مورد بحثو بررسی قرار گرفت که نتایج قابل قبولی را به همراه داشت.

پسندیده وزارت نیرو را به عنوان دستگاه متولی ساماندهی مسئله فعالیت غیراصولی تخلیه فاضلابهای تانکری معرفی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی را مسئول تعیین ردیف اعتباری مشخص برای اجرای طرح فوق دانست.

وی همچنین گفت: براساس این توافق دستگاه متولی و مسئول امر می تواند در راستای کوچک سازی دولت فعالیتهای مرتبط از قبیل جمع آوری، حمل و نقل، ساماندهی و حتی تصفیه این نوع فاضلابها را به بخش خصوصی نیز واگذار نماید.

پسندیده خاطرنشان کرد کمیته استانی متناظر در استانها نیز در چارچوب تصمیمات کمیسیون ملی به منظور ارائه بهترین راهکار و شیوه ساماندهی در هر استان تشکیل خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز