خبرگزاری کار ایران

تشکیل شورای سیاستگذاری خودرو در دولت یازدهم

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۲۴۵

مهمترین دستاورد دولت یازدهم در صنعت خودرو تشکیل شورای جدید سیاستگذاری خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن وتجارت و خودرو سازان ، قطعه سازان و انجمن ها و تشکل های ذیربط بوده است که در در آن به افزایش کیفیت خودرو و قطعات وابسته به آن ، توجه به صنعت سبز و استانداردهای زیست محیطی ، توجه ویژه به خدمات پس از فروش و غیره شدند.

به گزارش ایلنا، زمانی که تحریم‌ها عملیاتی شد این صنعت به افول خود نزدیک شد. خودروسازان خارجی از ایران خداحافظی کردند و خیلی از کشورها حاضر به همکاری با ایران نبودند. شاید کمتر از دو ماه صنعت خودرو نشان داد که میزان خودکفایی‌اش در حد شعار بود.

*توقف روند نزولی تولید خودرو در دولت تدبیر و امید

اگرچه در دو سال منتهی به آغاز به کار دولت تدبیر و امید تحت تاثیر تحریم‌های خارجی روند تولید خودرو در ایران نزولی شده بود اما با روی کار آمدن دولت یازدهم این روند نزولی متوقف شد.

در دولت تدبیر و امید پس از برجام اقدامات مناسبی برای برقراری تعامل صنعت خودروی ایران با کشورها و شرکت‌های صاحب تکنولوژی صورت گرفته که در این زمینه می‌توان به قراردادهای منعقده با پژو و سیتروئن اشاره کرد.

در این میان وزیر صنعت، ممعدن وتجارت از دو خودروساز بزرگ خواستار از رده خارج کردن خودروهای قدیمی و فرسوده شد.

 

*نوسانات تیراژتولید خودرو در سال های تحریم و پسا تحریم

صنعت خودروی کشوراز سال 91 به بعد تحت تاثیر برخی مشکلات داخلی و خارجی درروند تولید خودرو تنزل کرد بطوریکه از مجموع یک میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده در سال 90 به 924 هزار دستگاه در سال 91 رسید.

البته در سال ۱۳۹۲ نیز روند نزولی تولید خودرو تشدید شده و تولید این محصولات به ۷۳۷ هزار دستگاه کاهش یافت.

به دنبال اقدامات صورت گرفته از سوی دولت یازدهم  در سال ۱۳۹۳ روند تولید خودرو در ایران مجددا  روند صعودی شده بطوریکه به یک میلیون و ۱۳۰ هزار دستگاه افزایش یافته هم چنین در سال ۱۳۹۴ به978 هزارو 796 دستگاه رسیده  ودر سال 95 نیز تولید یک میلیون و ۳350 هزار دستگاه خودروتولید شد ه است.

ودر نهایت در می یابیم که طی 3 ساله دولت یازدهم 2 میلیون و 300 هزار دستگاه خودروی سواری در کشور توسط خودرو سازان داخلی تولید شد که این میزان در شهریور سال 92 یعنی تحویل دولت یازدهم یک میلیون و900 هزار دستگاه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز