خبرگزاری کار ایران

حمایت صنعت خودرو کشور از شیر ایرانی

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۸۸۱

شیر ایرانی با حمایت و تلاش یک شرکت فعال در صنعت خودرو پس از بیش از یکصد سال غربت به وطن باز می گردد.

پیمان بیات لاری با اعلام این خبر و با تاکید بر مسئولیت اجتماعی فعالان عرصه صنعت و اقتصاد اظهار داشت: در راستای مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی در قبال محیط زیست تصمیم گرفته است شیر ایرانی که سال ها قبل شکارچیان آلمانی نمونه های جفت زنده آن را به آلمان منتقل کرده بودند و در طی این سال ها تکثیر شده است را از اتحادیه اروپا به ایران وارد کند.

وی افزود: متأسفانه طی سال ها، به دلیل شکار بی رویه و تداخل زندگی شهرنشینی با زیست طبیعی، شیر ایرانی که یک نمونه منحصر به فرد جهانی است در ایران منقرض شده و این شرکت با حمایت سازمان حفاظت محیط زیست و همکاری و حمایت مهندس قندالی رییس باغ وحش تهران ٬ دکتر جهانگیر مدیر عامل شرکت ارم سبز  و دکتر ایمان معماریان دامپزشک متخصص این حوزه ٬ نمونه های جفت شیر ایرانی را پس از طی مراحل استاندارد با دستور سازمان EEP  که گونه های در معرض انقراض جانوران را تحت حمایت خود قرار می دهد، از اتحادیه اروپا وارد کشور خواهد کرد.

وی افزود: اولویت دیگر ما در راستای مسئولیت اجتماعی، رفع واسطه ها از تولیدکننده تا مصرف کننده است تا جایی که امروز محصولات ما بدون هیچ واسطه ای و صرفا از طریق نمایندگی های انحصاری شرکت در سطح کشور توزیع می شود. از سویی رویکرد شرکت در اتکا به پتانسیل های داخلی و رفع واسطه ها موجب اشتغالزایی سفید، حمایت از مصرف کننده و صرفه جویی ارزی نیز شده است.  

بیات لاری  اظهار داشت: این پروژه از اردیبهشت ماه سال جاری تا امروز با موفقیت پیش رفته است و امیدواریم تا پایان آذرماه فعالیت ما به پایان برسد و بعد از حضور کارشناسان EEPو تایید نهایی آنها در خصوص استاندارد بودن تاسیسات و شرایط نگهداری در باغ وحش تهران، وارد فاز انتقال یک جفت شیرایرانی زادآور به کشور شویم. هم چنین امیدواریم زمینی وسیع در دشت های استان فارس که خاستگاه طبیعی این حیوان است از سوی دولت و سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص داده شود تا بتوانیم با فنس کشی محل محصوری را درست مثل محل های محصور شده طبیعت کنیا و اوگاندای آفریقا تهیه کنیم تا جفت شیر ایرانی بتواند به راحتی زندگی و زاد و ولد کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز