خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی خبر داد:

استمرار تورم تک‌رقمی در فروردین‌ماه سال جاری بی‌سابقه است

مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه همواره طی بیست سال گذشته، شاخص قیمت‌های فروردین نسبت به ماه گذشته 2.5 درصد افزایش داشته است،‌ از افزایش 1.1 درصدی این شاخص در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، علیرضا مقتدایی، مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی در خصوص روند تغییرات نرخ تورم در سال 1396 گفت: همانگونه که در سایت بانک مرکزی اعلام شده است، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در فروردین‌ماه ۱۳۹۶ به عدد 265.6 رسیده است که نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی افزود: با در نظر گرفتن روند 20 ساله این شاخص، مشاهده می شود که در فروردین ماه سال‌های مختلف، با توجه به ساختار افزایش قیمت‌ها در ایران که برخی تعدیلات قیمت‌ها در فروردین‌ماه اتفاق می‌افتد، عدد شاخص فروردین‌ماه نسبت به ماه قبل بطور متوسط 2.5 درصد طی روند بیست‌ساله افزایش داشته است. اما در سال جاری این شاخص تنها معادل 1.1 درصد افزایش داشته است که کاهش قابل ملاحظه‌ای است.
مدیرکل آمارهای اقتصادی بانک مرکزی، دستیابی به تورم تک‌رقمی را حاصل تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده  در راستای اهداف عالی اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: کاهش یافتن روند رشد شاخص قیمت‌ها در فروردین‌ماه سال 1396 نسبت به ماه قبل و در مقایسه با  سال‌های گذشته، حکایت از ثبات بیشتر قیمت‌ها و حرکت به سمت اهداف اقتصاد مقاومتی در ایران دارد، به طوری که برای چند ماه متوالی شاهد نرخ تورم یک رقمی (معادل 9.5 درصد در فروردین ماه 1396) می‌باشیم.

کد خبر : ۴۸۲۵۷۴