خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی:

گرانی شیر غیرمجاز است/تخم‌مرغ به‌دلیل افزایش تقاضا گران شد

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۵۰۲

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی با بیان اینکه افزایش قیمتی که یکی دو شرکت خاص در محصولات لبنی داده‌اند، غیرمجاز است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی به تعیین قیمت ورود نمی‌کند و تعیین قیمت به‌صورت انحصاری در اختیار سازمان حمایت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اکبر مهرفرد با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی کشورمان در سال 95 حدود 10 میلیون تن افزایش یافت، افزود: عملکرد وزارت کشاورزی متکی بر تولید داخلی و مداخله نکردن در بازار است مگر در مواردی که مشکلی پیش بیاید.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته همواره قیمت کالاهای آشامیدنی و خوراکی زیر نرخ تورم بوده است و در برخی از کالاها مانند مرغ، ثبات بسیار خوبی داشتیم و داریم.

مهرفرد گفت: قیمت شیر خام توسط دامداری‌ها تغییری نداشته است و از آنجایی که قیمت در خرده فروشی‌ها توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، کنترل و تعیین می‌شود این سازمان افزایش قیمتی را تصویب نکرده است بنابراین احتمالاً افزایش قیمتی که یکی دو شرکت خاص در محصولات لبنی داده‌اند، غیرمجاز است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به تعیین قیمت ورود نمی‌کند و تعیین قیمت به‌صورت انحصاری در اختیار سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان است.

مهرفرد ادامه داد: براساس قاعده به‌علت اینکه قیمت شیر خام تغییری نکرده است بنابراین فکر نمی‌کنم قیمت محصولات لبنی رشد مصوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایران دوازدهمین تولید کننده تخم‌مرغ در جهان است، گفت: حدود 950 هزار تن تولید سالانه تخم‌مرغ داریم و تولید سرانه تخم‌مرغ در کشور ما حدود 12 و نیم و مصرف سرانه ما حدود 11 و نیم کیلوگرم است.

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی ادامه داد: قیمت تخم‌مرغ در درب مرغداری‌ها حدود 4 هزار و 400 تومان بود اما در اسفند، تقاضای تخم‌مرغ به‌علت افزایش تقاضا برای شیرینی و شکلات، افزایش داشته است سپس در فروردین با کاهش تقاضای تخم‌مرغ مواجه می‌شویم و در بهار افزایش تولید تخم‌مرغ داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز